• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Snurrigt om olika gps

L

linde

Guest
Fick för mig att jag skulle köpa gps. Gick in på Netonnet som hade en Garmin 255( tror jag) för 999 kr. Säljaren rek. mig att ta en Navigon 40 "som hade tydligare display" för 1299. Tog dock Garmin. Såg sedan annons från Elgiganten " Navigon 40 för 799 kr. Lämnade tillbaka på netonnet och gick till Elgiganten. Säljaren där rek garmin 265 för 1299 som var " enklare att hantera". Köpte Navigon, då ville säljaren sälja något uppdateringspaket för 395. Köpte inte det. På något sätt känns det som man blir lurad hur man än gör. Man ska naturligtvis vara påläst innan man går till butiken men ändå.:swoon:

Belar

FD HBK Medlem
Kommun
Västerås
HBK-Nr
1945
Medlemskap
2023
Sv: Snurrigt om olika gps

Det skadar nog inte att vara lite påläst innan...

Tyvärr tror jag inte att man alltid får rätt information och, som synes, vill man gärna sälja något som är lite dyrare eller något som ger lite bättre förtjänst, och hittar alltid argument för det.

Nu tror jag dock att du fick tag i en bra navigator som du säkert blir nöjd med.
/Bertil

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Fick för mig att jag skulle köpa gps. Gick in på Netonnet som hade en Garmin 255( tror jag) för 999 kr. Säljaren rek. mig att ta en Navigon 40 "som hade tydligare display" för 1299. Tog dock Garmin. Såg sedan annons från Elgiganten " Navigon 40 för 799 kr. Lämnade tillbaka på netonnet och gick till Elgiganten. Säljaren där rek garmin 265 för 1299 som var " enklare att hantera". Köpte Navigon, då ville säljaren sälja något uppdateringspaket för 395. Köpte inte det. På något sätt känns det som man blir lurad hur man än gör. Man ska naturligtvis vara påläst innan man går till butiken men ändå.:swoon:

Säljarna hos elektronikhandlare och även andra har order på att sälja det som affären tjänar bäst på, dvs de försöker styra in kunden på varor med större marginal. På lockvaran finns det i regel ingen marginal på alls.

L

linde

Guest

Visst är det så. Tänk vad chockad man skulle bli om säljaren istället rek en billigare!

Toppen