• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Snipe Pro.

F

F.d. 30354

Guest
Gott Nytt År.....Har fått köpråd av Hbknr.1328 Magnus S....Motorparabol Snipe Pro...Undrar om jag kan köpa billigare i Tyskland...Är det någon som vet något bra ställe...:)

Senast redigerad av en moderator:
Sv: Snipe Pro.

Hej Fam. Seve

ER fråga var vilken parabol man skulle köpt för runt 15.000Kr idag! :wink:

Jag hänvisade er till att det finns flertal länkar i tråden "parboldax" med klart mer prisfördelaktiga alternativ!

Mitt råd om ni nu önskar lägga 15.000Kr är Snipe PRO max, den har inbyggd gps, finner satelliterna snabbare och den klarar betydligt större
område (Norra Sverige - Södra Europa) än Snipe "normal" pga. PRO har större vinkling + skev än den vanliga.

Själv sneglar jag på en satellit antenn med "Memo design" (sök så se ni vad det är) i dome... Rätt dyra än så länge...
Väntar därför med inköp och gör en marknads skanning till våren.

Hoppas ni blir nöjda med vad ni beslutar att köpa, råd är råd, valet är ert! :)

Vi har haft den vanliga Snipe antennen nu i 10 månader,inte utan problem. Det har varit ett och samma problem hela tiden.
Jag anser att konstruktionen mellan antennen man hissar upp och själva botten plattan är alldeles för klen och ranglig. När man kör med bilen och antennen utsätts för fartvind så kommer antennen att vibrera och själva antennen flyttar sig kanske 1/10mm uppåt. Detta gör att kontakten som ska vara sluten mellan antenn och bottenplattan bryts. Nästa gång man ska använda antennen så känner elektronikan av att kontakten är bruten och försöker hissa ned antennen tills kontakten åter sluts. Problemet är ju att mekaniskt är den i botten och motorn ställer sig och brummar och man kan riktigt höra hur kuggarna åker all världens väg.
Det jag har gjort då är att ta markis veven och trycker ned den i bak kant så kontakten åter sluts. Sen fungerar antennen som den ska igen. Det positiva är att den alltid har hittat rätt satellit.
Jag har haft den inne på reparation hos LTC i Helsingborg tre gånger utan förbättring. Nu sist blev jag så arg att jag bad dem skicka en ny antenn till mig, vilket de faktiskt gjorde. Jag har tyvärr inte hunnit testa den nya antennen ännu, men jag hoppas den är bättre.

Snipe Pro har en stabilare och bättre konstruktion och känns mer pålitlig.
Med det jag vet idag så hade jag valt den.

Vi har den helvita Snipen och den fungerar bra.
När jag har kört ner antennen i returläget brukar jag alltid stänga av strömmen och då uppstår inte det problemet att motorn kan starta.
Hälsn.
Krister.

Vi har den helvita Snipen och den fungerar bra.
När jag har kört ner antennen i returläget brukar jag alltid stänga av strömmen och då uppstår inte det problemet att motorn kan starta.
Hälsn.
Krister.

Kanske var lite otydlig, men jag gör precis likadant. Stänger av strömmen under färd, men när man är framme och slår på strömmen är kretsen fortfarande bruten och problemet med motorn uppstår.

Tillbaka
Toppen