• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

SNIPE " ingen signal" !

• Startad av Startad av F.d. 52986
  • Startdatum Startdatum
F

F.d. 52986

Guest
Under vasaloppsveckan i Mora ville jag använda min SNIPE antenn.
För det mesta fick jag ingen signal.Ingenting i vägen mer än mulet väder för det mesta.
Har nu kollat under ideal förhållanden och får då styrka 90 och kvalitet 64 procent.Detta är inte bra.Vad kan det vara för fel? Experterna på forumet inbjudes att ha synpunkter.Tacksam för tips vad som behöver göras.

Sv: SNIPE " ingen signal" !

Kan även vara skitig, snöig, isig.
Har köpt en Snipe Pro Max, har ännu inte provat den, annat än en liten test här hemma och här funkade den.

Det borde inte vara några problem. Var alldeles nyligen en vecka i Sälen och tittade på tv varje kväll via snipe antennen.
Att tänka på är att satelliterna ligger inte högt över horisonten. Även om träden inte är direkt nära husbilen, så kan de ändå störa signalen.

Tack för alla svar.Vidtager de åtgärder som förordras.Har även " skalat om antennkabel".Någon större skillnad har jag dock inte märkt.

Monterade och drog alla kablar igår, testade här hemma med CanalDigital dekoder och det fungerade utan anmärkning.

Om du inte använt Snipe på ett tag, så kanske du måste låta den stå "en timme" och läsa in ny information. Jag utgår från att Snipe letar upp satelliten och låser på den.

Det skulle vara av stort värde att få veta vad era signalmätare visar,
när det är bra förhållande för goda resultat.
Styrkan på min mätare visar 90 och kvalitet 65 procent.

Tillbaka
Toppen