• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

SNART DAX

Dalek

HBK Medlem
Inlägg
30
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
1524
Medlemskap
2024
Sitter och väntar på premiären för havsöringen. Jag bor så till att det är cykeln som gäller ner till vattnet, eftersom jag ännu inte har köpt husbilen med stort H. Jag brukar kuska runt kusten etfer den stora silver färgade fisken. Det finns många bra platser runt Göteborg, men tendensen verkar vara så att fisken blir mindre. Jag åter kommer gärna och berättar den 2 April hur det gått. Skit fiske....:mat:
 
F

F.d. 7180

Guest
Sv: SNART DAX

Hej Dalek!!!Du har det gött du som kan SITTA och vänta.Men jag Måste klättrar på väggarna, så nu får jag nog tapetsera dom oxå innan Havsöringspremiären.Varför:Jo för i Sep 07 köpte vi ny husbil,men leverans först i slutet av april08.Snacka om att vänta.Både på ny bil och Öring-fiske den 1a men kul ska det bli.PS:Jag läste tvärtom i Fiske för Alla att Havsöringen blir allt fler och större på västkusten,PGA
att dom som fiskar med nät måste ha större maskor,och lägga näten längre ut från land.Hur som helst.
Jag kommer oxå med en fiskerapport framöver.Skit-fiske på dig.
 

Dalek

HBK Medlem
Inlägg
30
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
1524
Medlemskap
2024
Sv: SNART DAX

Nog om detta, jag har hört samma sak om nät och dylikt. Det gäller ju att följa sådana regler oxå. Till saken hör ju det att när man är ute så tyvärr ser man nät ligga vid och runt mynningar. Men jag ger f_n i dem, vill dem fiska på det sättet så får dem göra det. Jag blir mest irriterad över att det är samma personer som skräpar ner längs våra kuster. Jag kommer att stå ute någonstans vid kusten och vara med den 1a april. fortsätter detta väder kan det ju bli behagligt för en gång skull, slippa plocka bort is från spöringarna. Ha en bra vår så hörs vi..
 
Toppen