• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Generell fråga Snabbkoppling Bränsleslang

Laila lmc

HBK Medlem
Inlägg
11
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
30793
Medlemskap
2024
Hej snabbkopplingen för utgående diesel lossnade och självklart pumpades ganska mycket diesel ut. Har sett bilder med extra låsklips den gula (se bifogad bild)
Vet någon var de finns att köpa?
Annars får man byta hela bränsledning i ett paket för dryga 2000:-
Mvh Thomas
 

Bilagor

  • Zwischen_den_Sitzen-2.jpg
    Zwischen_den_Sitzen-2.jpg
    22,3 KB · Visningar: 107

Michael S

HBK Medlem
Inlägg
4.236
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026
Kolla på snabbkopplingen och se om du kan hitta ett fabrikat, artikelnummer eller dyligt.
Sök sedan på nätet, det finns massor till salu på nätet.

Jag gjorde denna sökning:
"fuel hose quick connect"
men det är inte lätt att hitta rätt om man inte vet tillverkaren av snabbkopplingen.
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.861
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Det plastbläcket borde annars gå att finna i massor på en bildemontering, kan inte kosta många ören.
Det är lätt hänt att de sprätter iväg vid filterbyte.
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.069
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Hej snabbkopplingen för utgående diesel lossnade och självklart pumpades ganska mycket diesel ut. Har sett bilder med extra låsklips den gula (se bifogad bild)
Vet någon var de finns att köpa?
Annars får man byta hela bränsledning i ett paket för dryga 2000:-
Mvh Thomas
Det gula låsdelen är endast skydd över själva låsdelen till tankanslutningen,trycker du in den svarta delen skall den låsa av sig själv,har någon rört anslutningen eller öppnat luckan ,lossnade den av sig själv?
På skroten finns kompletta paket för ca 1500kr.
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.069
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Ok jag trodde det var en extra låsning. Ja den släppte av sig själv. Sitter riktigt dåligt lossnar utan att jag trycker in klackarna.
Mvh Thomas
Då är det fel på kopplingen du måste byta den, eller möjligen anslutningen som sitter i tanken,verkar onödigt att byta hela tankarmaturen men allt sitter i locket.
Det borde gå att hitta bara anslutningen som sitter på slangen kapa och skarva dit en ny koppling.
 
Toppen