• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Snö!

F

F.d. 29756

Guest
Denna dag packar vi husbilen för premiärresa inom det Europa vi bara sett från ovan.
Naturen accompanjerar med ett stilla, ljudlöst segt snöfall.Man kan nästan "höra" tystnaden. Lite andaktsfullt så man nästan rör sig lite försiktigt under förberedelserna.
Det rör sig ju om en hydrologisk process i naturen och vi känner oss inte störda.
Varje enskild snöflinga är ju en kristall, lika orginell som ett fingeravtryck som med varierad men ofta kort livstid fröjdar betraktarens öga med ett smyckes skönhet om vi tar oss tid att betrakta.
Det känns som en förmån att få bära grejorna till bilen omgiven av denna rikedom.
Det är så spännande denna dagen - som ungefär barndomens julafton - och vi känner oss som förnyade och nästan lite föryngrade - ja husbilsvännerna i denna klubben känner nog igen detta tämligen så väl.
Resan får ett avbrott till midsommaren då bröllopp stundar.
Fredagen den 4 maj lossas handbromsen.

Varma hälsningar till alla medlemmar

Palle och Kerstin.:D :music-icon: :music-icon: :music-icon: :music-icon: :music-icon: :music-icon: :music-icon: :music-icon: :music-icon: :music-icon::D

Senast redigerad av en moderator:
  • Gilla
Reaktioner: Siw
F

F.d. 4879

Guest
Sv: Snö!

Vilken härlig beskrivning så här på morgonen av naturens fenomen, hoppas innerligt att ni får en skön tillvaro framöver på er resa med huset!

schmid

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
353
Medlemskap
2025

Trevlig resa!

Vi sticker inte föränn i slutet på juni!
Är LIIIITE avundsjuka på er!

Vart går resan?

Kör försiktigt!

Hälsar

Ragne

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
118
Medlemskap
2025

Läste med förundran och glädje din betraktelse och kunde
konstatera att vissa har fått en kanske medfödd poetisk ådra.
Jag ser fram mot flera "betraktelser" från Palle.

Ragne

Kjenyh

HBK Medlem
Kommun
Luleå
HBK-Nr
154
Medlemskap
2025

Hej!

Jag håller med alla om att det låter härligt och man blir LITE avundsjuk.
På fredag den 4:e skall jag ställa ut min HONDA CB 450 på fordonsutställningen i Luleå och det känns lite märkligt när snön faller utanför garagedörren där finputsningen pågår för fullt.
Nästa helg blir det husbilens tur för finputsning.

Kjelle

Robert-110

FD HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022

Vilken poetisk beskrivning av något som här i Göteborg alltid betraktas som snöoväder.
Här är det aldrig snöväder utan alltid snöoväder.
Här är det nu strålande sol, molnfritt och 11gr.
Ha en trevlig resa!

F

F.d. 2549

Guest

Med glädje tog jag emot dina ord palle. Dels för att du känner dig som ett barn men uppför dig vuxet och dels för att meningarna du komponerat smekte mitt känsliga sinne för de estetiska värden inom kommunikationen som ännu finns - om än sparsamt.
Må dina/era dagar i vårt Europa bli vackra och glada. Och du palle, berör gärna tangenterna fler gånger med din speciella sköna inlevelse.
Hälsningar, farbror Claes.

F

F.d. 29756

Guest

Bästa Vänner!

Jag blev så glad över Er uppskattning av min betraktelse av snöflingan.
Ja det kändes riktigt varmt.
Varför inte se det stora i det lilla- det geniala i det enkla?

Inom en halvtimme så lossas handbromsen till en fullservad bil!
Snöflingan som föll i går smälte, gick upp i nytt aggregat, vägarna har torkat och solen trotsar Åsa Rasmussens förutsägelser genom sin närvaro.
Det känns som minuterna före en femmil på skidor . Det är så laddat men det blir "skogvaktarlunk" ofta på fyrans växel då vi kör småvägar. Färddatorn har förbjudit
hon som guidar oss att köra autoban och från POI har vi valt Paris och Eifeltornet.
Tänk vilken teknik.

Men inte slår det snöflingan?!

Denna dagen måste det bli stora kramar till alla.

Palle och Kerstin :D :music-icon: :music-icon: :music-icon: :music-icon: :music-icon: :music-icon: :music-icon: :music-icon: :D

Nizze

HBK Medlem
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
138
Medlemskap
2025

Hej!

Jag tror vi fått en riktig poet i klubben. Fortsätt med dina härliga inlägg.

//Anitha

Robert-110

FD HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022

Härligt välformulerad svenska både från norr (Palle) och från syd (farbror Claes)
Ser fram emot sådana inlägg.

Nizze, hälsningar från grannen på årsmötet Monica o Robert

Senast ändrad:
Toppen