• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Snö och gråväder i norra Halland

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Det var ca 1,5 dm nysnö i morse, men redan vid 8 var det plusgrader, men det blev en liten tur med kameran ändå. Inte så lätt att hitta motiv i detta vädret, men om man ser det vackra med gråväder går det att hitta en hel del!
Bilderna är från Gäddeviks naturreservat vid sjön Lygnern, norra Halland.

/Ludde

Gäddevik-01.jpg

Gäddevik-03.jpg

Gäddevik-04.jpg

Gäddevik-05.jpg

Gäddevik-06.jpg

Gäddevik-08.jpg

Gäddevik-11.jpg

Gäddevik-13.jpg

Gäddevik-14.jpg
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Snö och gråväder i norra Halland

Hoppas det är kvar snö nästa helg, det kanske kan bli nån bild från Halmstad i vinterskrud by night...
 

gaisaren

HBK Medlem
Inlägg
736
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
521
Medlemskap
2024
Sv: Snö och gråväder i norra Halland

Härliga bilder från ett av världens vackraste landskap = Halland. Nästa gång kanske några bilder från trakterna vid stenbrotten vid Lerbäck. Ringer när det är läge.

ha de............
 

Bilagor

  • snörohdon.jpg
    snörohdon.jpg
    71,4 KB · Visningar: 611
F

F.d. 25270

Guest
Sv: Snö och gråväder i norra Halland

Tack Anette för högklassiga bilder. Tycker om din lugna kompositionsstil som låter naturmotiven komma till sin rätt, ditt uttryck är trots det högst personligt och befriande fritt från manér.

Hälsn / Peter

f.d. "nikon" numer "Harry Hymer"
 
F

F.d. 16087

Guest
Sv: Snö och gråväder i norra Halland

Ja tänk vad dom som lämnat Norden för sydliga breddgrader missar.
Tack för vackra bilderna.
MVH. Gunnar S
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Snö och gråväder i norra Halland

Ja, jag skulle nog aldrig klara att övervintra i Spanien, jag tycker trots allt att årstidsväxlingarna har sin tjusning. Jag trivs i och för sig när det är kallt dessutom...:p:
Jag kan njuta av en vacker sommarkväll när man känner doften av nyslaget gräs, men likväl av en iskall vintermorgon när dimman rullar in från havet och skapar rimfrost i vegetationen...Jag älskar den svenska naturen året runt helt enkelt!:cool:

/Ludde
 
F

F.d. 16087

Guest
Sv: Snö och gråväder i norra Halland

Samma här, finns det något härligare än att sent, stjärnlyst minus 10grader promenera på snöbelagda vägar stigar och höra knastret från skorna.
MVH. Gunnar S
 

Peterpan

FD HBK Medlem
Inlägg
452
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
2924
Medlemskap
2022
Sv: Snö och gråväder i norra Halland

För bara 10 år sen hade jag samma inställning och jag ville inte avstå från årstiderna (vintern). Nu skulle jag inte vilja avstå från årstiderna om jag kunde undvika vintern.
Motviljan att vistas ute vid t. ex. -20° som det är här just nu, blir allt större.
 
F

F.d. 29925

Guest
Sv: Snö och gråväder i norra Halland

Kallt men solsken, men med bilen avställd är vintern för min del en väntan på "bättre tider", dvs temperaturer som är behagliga att vistas i.:)
 
F

F.d. 16087

Guest
Sv: Snö och gråväder i norra Halland

18,5 grader i morse. Tog en promenad på 50min, så härligt uppfriskande. Nu hade hela ansiktet fått färg. (Annars är det bara ögonvitorna som bär hälsans röda färg.)
MVH. Gunnar S:twitcy:
 
F

F.d. 11362

Guest
Sv: Snö och gråväder i norra Halland

Kan välsäga såhär att det finns ingen för del med snön,,är bra bara den ligger vid sidan av vägen..Har Kabe husbilen står utanför 12 gr varmt i den,,Vi siktar på att först till Danmark = Sydvestra Jylland, åker omkr, 15 dec..event så´drar vi till Spanien en månad. Här i Veinge 7 gr kallt 1dm snö...:twitcy: mvh Edling
 

Mita o Stig

HBK Medlem
Inlägg
581
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
1105
Medlemskap
2024
Sv: Snö och gråväder i norra Halland

hej
Låter härligt med Spanien ,
vi skall ju få en vit vinter igen , men det har sina fördelar mot de gråa och regniga vintrar som vi brukar ha i Halland
 
Toppen