• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Sms, meddelanden och KONVERSATIONER!

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Datorns värld kan vara väldigt förvirrande för vanligt folk, men som om inte det skulle vara nog så har det tillkommit iphonar, ipaddor, androider och andra egendomligheter på senare tid. Idag har jag suttit halva dagen med att försöka ansluta en sekundärskärm till datorn och det vet jag är besvärligt så det förvånade mig inte så mycket att jag inte klarade av det.

Jag tänkte jag skulle knö in gamla hederliga Outlook Express i androiden idag eller åtminstone min vanliga epostadress som jag har haft sedan länge. Det gick inte! Det verkar som om Google har slagit klorna i Samsung rejält och inte tolererar andra aktörer inom emailbranschen! Jag blev så förbannad på allt krångel så jag försökte ta bort Gmailen från luren men DET GÅR TYDLIGEN INTE! Jag vill inte ha ett livslångt förhållande till Google utan vill fritt kunna välja vilka program jag ska ha i luren!

Är det bara jag som ödelägger en massa tid på alla dessa tekniska mystiska prylar? Det går ju massor med tid åt bara för att få "skiten" att fungera! :wall: :wall: :wall:

OCH, och vad är det för skillnad på sms, meddelanden och konversationer, KONVERSATIONER??? :wall: :wall: :wall:

Giv mig styrka!

Jappe

Senast ändrad:

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Kommun
Hässleholm
Sv: Sms, meddelanden och KONVERSATIONER!

Jag har nog haft turen att komma in från rätt håll till Gmail och dessutom haft jättestor nytta av just den funktionen. Jag blev nämligen av med en mobil (Samsung) och köpte en annan av ett annat märke (HTC). Vid starten loggade jag in på Gmail och vips, så fanns alla adresser, telefonnr, födelsedagar och andra kalenderuppgifter. Och vi pratar 300 telefonnr.

Första proceduren på den förra mobilen (P10) gick över ett export- och sedan importmoment. Om någon är intresserad så ska jag försöka minnas hur jag gjorde och beskriva det här.

Jag tror att jag la en fil på datorn och importerade det sedan till Gmail på internet men ta nu inte detta för sanning för då tar polisen mej.

Konversationer är i faseboken, blogg, kvitter, chat, icq, sms, mms, msn, mm.

Senast ändrad:

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Det går utmärkt att lägga in de mailkonton som du har i datorn men tänk på att lägga in dem som imap. På så vis finns mailen kvar på servern och kan nås från vilken dator/smartphone som helst.

För övrigt tycker jag att Gmail liksom andra Googleapplikationer förenklar datalivet avsevärt.

F

F.d. 58689

Guest

Även jag måste slå ett slag för Gmail. Har kört det i många år, helt fantastiskt att en mail-tjänst som är så bra kan vara gratis!
Alla mail sparas, behöver bara söka lite så kan man hitta 5år gamla mail om man skulle vilja, eller ännu äldre.

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2025

Men hur ställer ni er till integriteten? All personlig information ligger nån stans där ute och kan knyckas av någon illasinnad - enklare än på datorn hemma i köket.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Men hur ställer ni er till integriteten? All personlig information ligger nån stans där ute och kan knyckas av någon illasinnad - enklare än på datorn hemma i köket.

Även de mail som lämnar servern och hamnar på din hårddisk har passerat "nånstans därute" (observera ihopskrivningen). Telefonsamtal kan ju t.o.m. tidningar avlyssna och än värre blir det när allt ska lagras i "molnet". För att riktigt skydda sina hemligheter får man nog lämna över krypterade meddelanden personligen.

Toppen