• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Små sprickor i taket - hur farligt?

Håkand

HBK Medlem
Kommun
Tidaholm
HBK-Nr
3312
Medlemskap
2025
När jag tvättade av husbilen fick jag se att jag har fått små sprickor i plasten på taket över förarhytten. Sprickorna har formen av en stjärna. Om man drar med tumnageln kan man känna en liten förändring men de är knappt kännbara.

Finns det risk att de blir djupare och längre så de behöver åtgärdas? Bilen är nästan ny men jag antar att det knappast kan vara någon garantiåtgärd.

Det är svårt att fotografera så att sprickorna syns men skickar med en bild där jag hoppas de syns.

/Håkan

Bilagor

• 2014-09-10 17.23.34.jpg
    2014-09-10 17.23.34.jpg
    2,6 MB · Visningar: 93

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Små sprickor i taket - hur farligt?

Haglskade på plasttak! Hvor farlig er vanskelig å si - det er avhengig av hvilken type plast og hvor dypt sprickorna går og hva som er under. Det er i alle fall en lokal svekkelse av taket.

arnew

HBK Medlem
Kommun
Sotenäs
HBK-Nr
6529
Medlemskap
2026
Sv: Små sprickor i taket - hur farligt?

Är det AP-plast så är det nog bara gelcoaten som spruckit och det är en skada som kan uppkomma när man avformar. Kan nog betraktas som ett skönhetsfel.

Toppen