• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Slirande koppling.

F

F.d. 14227

Guest
Min Fiat 06:a slirar nån gång ibland på kopplingen. Företrädesvis när det regnar väldigt mycket. Bilen är utrustad med hydraulkoppling. Känner någon igen problemet? Det luktar inte brända lameller.
Är själv yrkesförare och tycker nog att jag har behandlad kopplingen enligt alla konstens regler. Knausen har gått 7000 mil.
Väntar med spänning på tankar kring detta.
:confused:

janne A

HBK Medlem
Kommun
Orust
HBK-Nr
4160
Medlemskap
2025
Sv: Slirande koppling.

Är motorn chippad? När jag gjorde det pallade inte kopplingen för det ökade vridet och slirade därför...... tog ett tag innan jag kom på orsaken...

//Janne

F

F.d. 29954

Guest
Sv: Slirande koppling.

Efter ditt sympton beskrivning, och att du är yrkesförare, skulle jag försöka mig på ett "långt skott". Känner inte ens till konstruktionen men ändå.
Kan det vara så att kopplingen har någon typ ventilation mot det fria, och när det regnar kommer vattendimma in i kopplingshuset med slirning som resultat?
Det kan ev vara någon skyddsplåt som trillat av...

Toppen