• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Slingbox och datamängd/hastighet

Kristina & Janne

HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
5719
Medlemskap
2025
Är Slingbox ett alternativ för mig?

Hemma har vi långt till vår telestation så min hastighet upp hemifrån är 1,5MBit. Går inte att öka om jag inte väljer 4G istället för ADSL.

Vår husbilsrouters SIM är begränsat till datamängden 6GB/månad.
För ett 200kr extra så får jag 20GB och för 400kr blir det 30GB. Jag kan hoppa mellan 6GB och andra hastigheter månadsvis då det inte är några bindningstider för att ändra abonnemangsvariant.

Björn R

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
14101
Medlemskap
2029
Sv: Slingbox och datamängd/hastighet

Om du har 1,5 MB/s upp så bör du klara dig utmärkt.

Slingbox support skriver:
When you’re viewing your Slingbox remotely, it’s uploading data, so the faster the upstream rate, the more video data your Slingbox can send out to the Internet. An upstream bandwidth of 256 Kbps (Kilobits per second) or more is recommended.

Hur mycket du gör av med när du tittar? Det är ju så individuellt att det går knappt att svara på. När vi tittar via 3G så håller vi ner nyttjandet till Nyheter, Väder och kortare inslag, allt via Standard kvalitet. När vi tittar via Wifi finns det inga begränsningar, ofta kör vi i HD läge (auto).

Eftersom det är låg fart upp så duger låg fart ner, där man befinner sig. Vi upplever inte "dåliga Wifi hotspots" som något kritiskt. Slingboxen kompenserar för allt det där, upplever Björn o Lena.

Dessutom finns en knapp under inställningar "Begränsa dataförbrukningen vid mobilt bruk, till 1024 KB/s".

Senast ändrad:
Toppen