• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Slide-out på längden

KarinochTommy

HBK Medlem
Kommun
Osby
HBK-Nr
6520
Medlemskap
2026
Är det någon som vet om det finns någon husbil som har slide-out funktion på längden? Det hade ju varit perfekt. Tänk en husbil som är litenoch smidig i trafiken och samtidigt stor och rymlig när man står stilla.

Sv: Slide-out på längden

Hej

Jag har sett IRL liknande, mindre som "slidar" ut bakåt. (byggt på typ Renault Master)
Minns inte märket, men de finns! Sen är ju "stor & rymlig" en definitions fråga... ;)

Så snart "min 5krona" trillat ned, lägger jag in en länk.

Vänl. Magnus

Slideout på längden hade jag önskat på en halvintegrerad, där långbäddarna kan försvinna under dagtid för att få en billängd under 6 meter under färd :cool:

Vi träffade en HBK medlem i Karlstad i våras som hade en Helintegrerad Frankia på ca 6 meter som hade slide out bakåt. Årsmodellen var troligen mellan 2000-03

Tillbaka
Toppen