• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Slangbrottsventil?

F

F.d. 58689

Guest
Hur vet jag om jag har en slangbrottsventil i min husbil? Hur ser de ut?

Vad jag förstår så måste man ha en slangbrottsventil om man ska ha gas på när man kör ner i europa...

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Slangbrottsventil?

Er det en grønn knapp på adapteret som du skrur på flasken?
Dette er første del av en slik løsning, neste punkt er en tilsvarende på regulatoren. Skrus regulatoren direkte på flasken er det nesten sikkert at det ikke er en bruddventil (har ikke sett noen slik ennå).

Prisnippet er at en egen automatikk skal stenge gassen hvis det strømmer mer enn normalt forbi et punkt i systemet. Denne ventilen stilles tilbake med et trykk på en knapp oftest grønn.

F

F.d. 58689

Guest

Det sitter en grön knapp vid flaskan, det är den enda.
Är detta slangbrottsventilen, som är godkännd för att ha gas på när man kör?

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 25127

Guest

Hej
Med Secumotionsventilen följer en dekal som ska klistras på insidan av dörren på gasol utrymmet.Som då visar att man får köra med gaskranen Öppen och hur man hanterar knappen på Secumotionsventilen.

Troligen har du en dekal nu som visar att du inte får köra med gasolkranen öppen
På nyare bilar finns någon av dessa två dekaler
MVH Sonny

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 53498

Guest

Vi har monterat en Secumotion med chrashsensor. Gick på ca 4000 med montering och nya slangar. Känns mycket bra.

Toppen