• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Sländan

Nordstrom

HBK Medlem
Inlägg
38
Kommun
Linköping
HBK-Nr
37702
Medlemskap
2024
Ej van med husbilar, men när jag behövt bildelar så har jag ofta gått till Mekonomens hemsida och skrivit in regnummer.
Nu provade jag en annan detleffs Matic och fick upp att det är i grunden en:
FIAT DUCATO (III), 35 2.3 Multijet.

Ifall det stämmer så kan man ganska lätt söka efter delar.
Tex verkar denna kunna funka:
Rameder - Fiat Ducato 2072kr
eller
Dragkrokskungen - Steinhof 3195kr

Finns ännu fler sajter såklart men dessa två verkade ganska seriösa och kompetenta.

/Nordis
 

Sländan

HBK Medlem
Inlägg
4
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
37620
Medlemskap
2024
Ej van med husbilar, men när jag behövt bildelar så har jag ofta gått till Mekonomens hemsida och skrivit in regnummer.
Nu provade jag en annan detleffs Matic och fick upp att det är i grunden en:
FIAT DUCATO (III), 35 2.3 Multijet.

Ifall det stämmer så kan man ganska lätt söka efter delar.
Tex verkar denna kunna funka:
Rameder - Fiat Ducato 2072kr
eller
Dragkrokskungen - Steinhof 3195kr

Finns ännu fler sajter såklart men dessa två verkade ganska seriösa och kompetenta.

/Nordis
Tack för info!Skall undersöka saken!
 

HW61

HBK Medlem
Inlägg
191
Kommun
Burlöv
HBK-Nr
36504
Medlemskap
2024
Vet inte vilket chassi du har men gissningsvis Fiat original med en lätt konstruktion för att bära golvet - som man inte kan montera dragkrok på utan det krävs en ramförlängning för att montera den. Det finns flera återförsäljare i Tyskland som i regel vill ha bilder av chassiet för att lämna offert på dragkrok - det är inte ”bara” en Ducato. Det finns vissa klumpiga konstruktioner som tar en del frihöjd - avlastningshjul för färjor kan vara nått att fundera över och/eller luftfjädring.
 
Senast ändrad:

Sländan

HBK Medlem
Inlägg
4
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
37620
Medlemskap
2024
Vet inte vilket chassi du har men gissningsvis Fiat original med en lätt konstruktion för att bära golvet - som man inte kan montera dragkrok på utan det krävs en ramförlängning för att montera den. Det finns flera återförsäljare i Tyskland som i regel vill ha bilder av chassiet för att lämna offert på dragkrok - det är inte ”bara” en Ducato. Där finns vissa klumpiga konstruktioner som tar en del frihöjd - avlastningshjul för färjor kan vara nått att fundera över och/eller luftfjädring.
Tack för info!
 
Toppen