• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Skypeproblem (Telefon via dator)

F

F.d. 2549

Guest
Min mikrofon fungerar inte i Skype-programmet.

Headsetet är nytt och allt fungerar som det skall i div. testprogram.
Under de första tio minuterna av småprat i Skype, då fungerade allt som det skulle, men så plötsligt slutade miken att fungera.

Mitt antivirusprogram (Panda) godkänner Skype.
Jag har kopplat bort brandväggen, men ingen förändring till det bättre. (Ja, ja. Jag har
brandväggen inkopplad nu.)

Jag har följt de svenska hjälpanvisningarna, men inget ljud från miken.
Det finns supporthjälp, men den är på engelska och eftersom min skoltid mest bestod av gummibandskjutning och brottningsmatcher med lärarna under lektionstid så blev följden att jag nu sitter här utan nödig kunskap i bland annat engelska.

Kan lösningen av mitt Skype-problem vara att ta bort programmet och ladda ner det på nytt?

1 rätt på V-75 och ingen fungerande mik – idag mår jag inte så bra.

Hälsningar från farbror Claes.
 

KalleiViken

FD HBK Medlem
Inlägg
2.833
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023
Sv: Skypeproblem (Telefon via dator)

Jag hade i alla fall 2 rätt och inget Skype. Men funderar på att skaffa Skype. Följer tråden med intresse.
 
F

F.d. 25023

Guest
Sv: Skypeproblem (Telefon via dator)

Hej, har du provat att gå till "kontrollpanelen" i windows, sedan till "ljud och ljudenheter" och kollat att mikrofonen är "på". Samma sak har hänt mig.
hälsning 274/jyrkla
 
F

F.d. 6238

Guest
Sv: Skypeproblem (Telefon via dator)

Hej Farbror Claes.
Har kört med Skype i många är och aldrig haft Dina problem. Men jag rekommenderar att Du följer rådet i föregående svar. Annars kör det vanliga sättet d.v.s. starta om Datorn. Får Du samma problem igen så måste du ha fel på miccen.

Kanske inte detta hjälpte Dig men försök med en annan mic annars. Vad har du för namn i Skype???
Hls Kurt.
 
F

F.d. 6238

Guest
Sv: Skypeproblem (Telefon via dator)

Gå in på Verktyg, Alternativ på Skype. Sedan kan Du kolla på LJUD. Allt står på SVENSKA.
Lycka till F. C. från Kurt.
 
F

F.d. 4754

Guest
Sv: Skypeproblem (Telefon via dator)

Hej.

Jag har exakt samma problem som Farbror Claes beskriver i en av mina datorer. Har kollat allt som jag kan komma på, men inte hittat felet. Ibland lyckas jag få tillbaka "min talförmåga" men det försvinner igen. Jag gav upp och kör Skype i en annan dator. Samma programvara från Skype i bägge datorerna. Vem kan lösa detta mysterium?

Hälsningar
Knausen
 
F

F.d. 2549

Guest
Sv: Skypeproblem (Telefon via dator)

Jag tackar för alla glada tillrop, men allt var provat och inget fungerar.
Det är nog som så att Knausen och jag har samma slags problem.

Livet går säkert vidare tills jag skaffat mig en annan dator.

God natt från farbror Claes.

 

skoogis

HBK Medlem
Inlägg
1.040
Kommun
Trosa
HBK-Nr
364
Medlemskap
2026
Sv: Skypeproblem (Telefon via dator)

Lycka till med nya dator. Jag är impad av skype.
Mvh
skoogis
 

Inge Johnsson

HBK Medlem
Inlägg
536
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
1412
Medlemskap
2024
Sv: Skypeproblem (Telefon via dator)

Jag har samma problem i min stationära dator. Tydligen fler som har samma problem, skulle vara kul om problemet gick att lösa.
 
F

F.d. 19217

Guest
Sv: Skypeproblem (Telefon via dator)

Prova installera om drivrutinen. Det problemet hade jag.
CL
 
F

F.d. 4754

Guest
Sv: Skypeproblem (Telefon via dator)

Hej fabror Claes.

Jag hade gett upp hoppet med Skype i min gamla bärbara dator men provade nu på morgonen att installera programmet igen. Det funkar nu, men beror nog inte på att jag ominstallerade det. Det gjorde jag flera gånger när det strulade och då hjälpte det inte. Jag raderade alla temp-filer, ja rensade allt med flera program men det hjälpte inte... men idag funkar det. Den enda skillnaden som jag kan komma på är att jag bytt till annan brandvägg och antivirusprogram.

Skype är kanske viktigt för dig och vill du lägga tid på detta så hade jag provat följande:

Ta bort programmet Skype. Rensa alla temporära filer. Avinstallera Panda och lägg in Windows brandvägg och hämta hem alla Microsoftuppdateringar. (Inte bara Windows update). Jag utgår från att Du har XP i din dator... Ladda hem Skype igen och funkar det nu så kan du ladda hem ett antivirusprogram från nätet som heter AVG. Det är riktigt bra! Till och med företag använder detta när de har virusproblem.

Som extra hjälp vid rensning i min dator använder jag CCleaner och Ad-Aware. Bägge programmen finns att hämta som gratisprogram på Internet.

Hälsningar
Knausen
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen