• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Skype på ny dator

Kjell Anders

HBK Medlem
Inlägg
269
Kommun
Landskrona
HBK-Nr
23
Medlemskap
2025
Allå vänner!

Har på min gamla dator "skype" med användarnamn och lösenord.

Skaffade nyligen en ny dator och har försökt ladda hem "skype även på denna men vill givetvis ha samma användarnamn och lösen som på den gamla. Detta verkar inte gå eftersom namn och lösen redan är upptagna till den gamla datorn. Hittar inget sätt att bara ta hem "skypeprogrammet" och sedan logga in med mitt användarnamn och lösenord men detta borde väl gå? I annat fall måste man ju ha olika användarnamn och lösen på de olika datorerna och det kan ju inte vara rimligt.

Är det någon som kan hjälpa mig är jag tacksam. Måste väl gå ha samma skypenamn på de datorer som jag använder, eller är det inte så? Hoppas Ni förstår problemet.

Vänligen Kjell
 
F

F.d. 52994

Guest
Sv: Skype på ny dator

Det låter lite underligt, jag använder Skype på den bärbara och i Iphonen och det funkar hur bra som helst.
Det finns säkert någon här på forumet som kan fixa det åt dig.
Har du provat att avinstallera det från den gamla datorn?
 
F

F.d. 25168

Guest
Sv: Skype på ny dator

Har Skype på stationär dator, bärbar dator samt smartphone med samme löseord utan problem.
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.597
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Skype på ny dator

Kjell, det verkar som du försöker registrer dig igen hos Skype, det behöver du inte.

När du hämtat ner den senste versionen från nätet och installerat använder du dina gamla inloggningsuppgifter för inloggningen.
 

Kjell Anders

HBK Medlem
Inlägg
269
Kommun
Landskrona
HBK-Nr
23
Medlemskap
2025
Sv: Skype på ny dator

Kjell, det verkar som du försöker registrer dig igen hos Skype, det behöver du inte.

När du hämtat ner den senste versionen från nätet och installerat använder du dina gamla inloggningsuppgifter för inloggningen.

Allå Gunnar!

Hur hämtar jag hem senaste version till nya datorn utan att behöva registrera användarnamn och lösen? Var eller på vilken sida hittar jag den senaste versionen utan att behöva registrera namn och lösen?

Är säkert som Du skriver men jag fattar inte riktigt hur jag gör. Varit inne på Skypes sida för hemladdning men där krävs hela tiden ett nytt namn och lösen.

Kjell
 

Kjell Anders

HBK Medlem
Inlägg
269
Kommun
Landskrona
HBK-Nr
23
Medlemskap
2025
Sv: Skype på ny dator

Allå igen å tack för all hjälp!

Nu fungerar "skypen" som den ska på nya datorn å allt är frid å fröjd.

Får nog uppdatera hjärnkontoret lite oftare, vet inte vad som blev fel när jag inte hittade sidan Gunnar hänvisade till. När jag väl kom dit var det inga problem.

Ha de å Glad Påsk på Er alla

Kjell
 
Toppen