Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Tack för svar, tyvärr blev jag inte klokare av det. Frågan är enkel....behövs skylt för utskjutande last i Tyskland, typ cykel bakpå?Her kan du finde en fortegnelse over tyske skilte og deres betydning
![]()
Was die Verkehrszeichen bedeuten | Führerscheine.de
Wie Sie alle Verkehrszeichen schnell verstehen & sicher lesen → alle Gefahren-, Vorschrifts-, Richtzeichen und Verkehrsreinrichtungen & Bedeutung im Überblick ✓www.fuehrerscheine.de
Teksten er naturligvis på tysk, men måske kan Google oversætte for dig.
Jeg er dog sikker på at de betyder det samme som i Sverige, men at de blot har en anden farve.
Som dessutom är olika....Nej…bara Italien och Spanien
Därför köper man en vändbarSom dessutom är olika....
Tack för ett rejält svar!Jo, det behövs skylt för utskjutande last bakåt i Tyskland, om dem skjuter ut mer än 1 meter, precis som i Sverige.
Finns det någon sammanställning över vilka skyltar/dekaler man måste använda för körning genom Europa?Nej…bara Italien och Spanien
Alla är lite överdrivet,jag har Tysk och Fransk,dom belgiska har jag valt att runda.Finns det någon sammanställning över vilka skyltar/dekaler man måste använda för körning genom Europa?
Vi hade på förra bilen en Grön tysk "4" som vi köpte hos Dekra till förra husbilen, men behöver nu för alla EU länder (nästan)
Tacksam för tips på var man kan köpa, gärna allt på samma plats
Nedan miljösticker,”angels mort” måste du ha över 3500kg.ok, tack, men var köper jag de franska som du har/jag behöver
(förutom de stora "angles morts" som ännu ej ägt laga kraft, eller ?)
Gäller inte det enbart fordon över 3,5 ton?Nedan miljösticker,”angels mort” måste du ha!
Applying for your certificate | Air Quality Certificate Service - Ministère de la Transition écologique
Applying for your air quality certificate here. The Air Quality Certificate is compulsory for travel in restricted zones set up by certain authorities (Paris) or for traveling when the prefect establishes the differentiated traffic during certain episodes of pollution.www.certificat-air.gouv.fr
Jo över 3.5tGäller inte det enbart fordon över 3,5 ton?
Finns fletal använd Google ,här är enVi kom nog ut lite ifrån min fråga här i tråden. Jag ville veta var man köper och om den leverantören säljer andra skultar jag behöver än de franska för tunga husbilar
Nej behövs inte i tyskland.Tack för svar, tyvärr blev jag inte klokare av det. Frågan är enkel....behövs skylt för utskjutande last i Tyskland, typ cykel bakpå?