• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Skydrive och Android

F

F.d. 8863

Guest
Såvitt jag förstår så finns inte någon app för Skydrive på Androidtelefoner.

Någon som vet om och när detta kan komma?

F

F.d. 4220

Guest
Sv: Skydrive och Android

Jag passar på att påminna om att Microsoft har ändrat reglerna för Skydrive!
Numera får man 7 GB isället för de 25 Gb som det var tidigare.

Men har man använt Skydrive innan och haft 25 GB så kan man fortfarande, för en kort tid, återaktivera sina 25 GB.
Men det kräver att man loggar in på https://skydrive.live.com/ och aktiverar det manuellt.

Missar man det, så är det 7 GB som gäller när den tiden gått ut...
Hur lång tid man har på sig framgår inte, vad jag sett.

//Stefan

F

F.d. 25168

Guest

Vad är skydrive ?

Microsoft's cloud in the sky, ala Icloud, box, dropbox, sugarsync, Google drive.

Synkroniser dine filer i cloud, och hent dom til dina andre enheder ( dator, apple, android ) eller del dom med andre du känner.

F

F.d. 8863

Guest

Carneval!

Tack för länken.

Har du något tips om vilket som är bäst?
För Microsoft har tydligtvis inte gjort en egen App.

Skulle du välja Skydrive eller Dropbox?
Den nya Google Drive verkar livsfarlig att använda då de har koll på allt.

F

F.d. 4220

Guest

Jag föredrar Dropbox. En stor anledning till det är att många telefonappar har inbyggd stöd för dropbox redan från början.

Den är helt enkelt mest etablerad. De andra knappar väl in, både Microsoft och Google har ju precis släppt applikationer som gör deras tjänster mer DropBox-lika, men tidigare hade de båda begränsningar i vilka fil-typer som kunde sparas dit (de har helt enkelt varit riktade mot bilder och office-dokument).

Ser man till utrymmet, så är Skydrive intressant - särskilt om man använt det innan så man får 25 GB gratis, det kommer ingen av de andra i närheten av.

Men det finns inget som hindrar att du skaffar allihop, DropBox, SugarSync, Google Drive, Bitcasa och Skydrive (det finns faktiskt fler). Sen så kommer du snart att märka att du använder den som du trivs bäst med. :)

//Stefan

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 25168

Guest

Carneval!

Tack för länken.

Har du något tips om vilket som är bäst?
För Microsoft har tydligtvis inte gjort en egen App.

Skulle du välja Skydrive eller Dropbox?
Den nya Google Drive verkar livsfarlig att använda då de har koll på allt.

Jag bruger cloud explorer :)

F

F.d. 8863

Guest

Ja, nu prövar jag Cloud Explorer på mobilen.

Den är inlagd och jag kommer in och får fram de dokumentrubriker som jag också lagt in på datorn i SkyDrive.
Men dokumentet öppnar inte när jag klickar på det i mobilen.
Vad beror det på?

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Hvilke apps har du for lesning av de forskjellige dokumentformater? Med litt fikling kan du muligens lese via web-leseren mens filene ligger på skydrive, vet at live.com har noe problemer med odt filer. MS Office filer funker brukbart denne veien.

F

F.d. 8863

Guest

Hej Knut! Tack för dina svar (både här och om Drive).
Jag testar ju nu vilket jag ev skall använda, men det strular för mig.

Inga filer är sparade i .odt, alla i Ms Office 10.
Jag sparade ett dokument i pdf.
Men inget hjälper.

Och när jag försöker gå in via Internet på http://skydrive.com så får jag beskedet att den mobila versionen inte gäller längre! Märkligt!

Senast redigerad av en moderator:

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Har ikke installert klient på Android ennå, har litt liten lagring på min superbillige Huawei Deuce (godt under 1000 kr) med dual-sim, skulle sette inn et større micro-sd kort.

Toppen