Thord Friström
HBK Medlem
Hej!
Någon som kan rekommendera ett bra motorskydd/Ljuddämpning under en Ducato 2017.
Någon som kan rekommendera ett bra motorskydd/Ljuddämpning under en Ducato 2017.
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Hej! Köpte detta kit från ebay. Hur löste du det med de bakre fästelementen (mutterstyckena)? Satte du fast dem i hålen på bärramen med svets?Hej!
Köpte ett sådant kit från Ebay till min Ducato och är nöjd med passsform och funktion.
UNDERRUN PROTECTION ENGINE PROTECTION Fiat Ducato
Tänker samma med värme. Kör man på vintern kan det vara klokt med skydd mot snö och isHur förnuftigt är det att montera hasplåt som Fiat har lämnat bort? Kanske Fiat vill ha bättre kylning till växellådan!
Kan vara en tanke att fundera överHur förnuftigt är det att montera hasplåt som Fiat har lämnat bort? Kanske Fiat vill ha bättre kylning till växellådan!
Ok tycker att de ser ut att vara av stål men de kanske deformeras vid åtdragningDet finns ett antal filmer på youtube. Mutterstyckena är som en gipsmolly - ska expanderas. Det finns specialtänger eller kreativa lösningar.
De deformeras vid åtdragning.Kan vara en tanke att fundera över
Ok tycker att de ser ut att vara av stål men de kanske deformeras vid åtdragning
Intressant, vart kan jag hitta info om att Fiat aktivt valt bort motorskydd pga värme?Hur förnuftigt är det att montera hasplåt som Fiat har lämnat bort? Kanske Fiat vill ha bättre kylning till växellådan!
Hur förnuftigt är det att montera hasplåt som Fiat har lämnat bort? Kanske Fiat vill ha bättre kylning till växellådan!
Jag tror det är ren ekonomi att de snålat in på skyddet i mitten under motorn
Så bra då får man hålla mot med en blocknyckel från insidan.De deformeras vid åtdragning.