• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Skydd under motor Fiat Ducato

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
För oss som kör året runt och vill ha skydd mot snö och is i motorrummet samt även skydd mot fartvinden så finns det prisvärda heltäckande skydd.
Minskar även buller enligt uppgift.

eBay: Unterfahrschutz ducato, Auto Motorrad Teile, Serie Original, Anbauteil Zubehör

OBS Dessa bilder gäller Ducato 2006 och nyare bilar!

110.jpg

210.jpg

På de flesta bilar sitter redan skydd för AC-pump och de som inte har detta bör montera det om ni kör på vinter.
Annars är risken stor att snö o is kommer upp i remmar med skador som följd.
OBS Denna bild gäller Ducato 2006 och nyare bilar!

100.jpg

Fiat har också detta heltäckande skydd men till betydligt högre pris.

ducato10.jpg

Jag har själv inte fått eller monterat skydden ännu men kommer att göra detta innan vinterkörning.

Senast ändrad:

Wberger

HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2025
Sv: Skydd under motor Fiat Ducato

Intressant !!! Kände inte till att dylikas saker fanns. Är det någon som har dessa saker monterade???

F

F.d. 940

Guest

Renault Master har heltäckande skydd under motorn.
Arne.

S

suneAl

Guest

Detta skydd är inget standard på någon av våra bilmärken utan det är bodelstillverkarn som beställer den för sina husbilaschassin.

KABE Travel Master har "ALLTID faft" skydd under motorn som standard.

Webasto värmaren, Elektriska fönsterhissar, Elektriska speglar, Farthållare, Dimljus,
Alu-fälgar etc. är inte standard heller utan beställes separast av Husbilstillverkarn.

Häls 571

:mcride::music-icon::music-icon::music-icon::music-icon:

F

F.d. 52920

Guest

Någon som vet vem som säljer dessa motorskydd här i Finland förutom Fiats orginal?Har för mig att jag såg en försäljare i Lahtis på mässan som sålde dessa skydd "men tyvärr så tog jag varken namn eller telefonnummer"

Toppen