• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Skummeslövstrand

Claes 105

HBK Medlem
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
105
Medlemskap
2025
Någon som vet hur det gått med avstängning av Skummeslövstrand som skulle ske 1/6.
Fordonstrafik skulle förbjudas .
Gärna nån med lokal kännedom som VET.
Hejs
Claes 105

Globetrotter

HBK Medlem
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
27312
Medlemskap
2025
Jo det har skrivits lite om det i lokala medier.
Förbud har trätt i kraft. Dock har man inte hunnit med från kommunens håll med skyltar och bommar i den utsträckning som behövs. Men det har redan blivit problematiskt med badgästers parkering på andra ställen som tas i anspråk.
Undrar hur det blir till sommaren.

Claes 105

HBK Medlem
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
105
Medlemskap
2025
Jo det har skrivits lite om det i lokala medier.
Förbud har trätt i kraft. Dock har man inte hunnit med från kommunens håll med skyltar och bommar i den utsträckning som behövs. Men det har redan blivit problematiskt med badgästers parkering på andra ställen som tas i anspråk.
Undrar hur det blir till sommaren.
Tack för svar.
Ja det kommer med all sannolikhet att bli problem i sommar, synd på ett underbart ställe, gästat den stranden i 50 år men kommer väl i fortsättningen att passera Skummeslöv.

Tokigt att länsstyrelsen kan riva upp mark o miljödomstolens tidigare beslut att stranden betraktas som väg och använts som sådan i över hundra år.

Men men, beslutet är taget, bara att acceptera.

Hejs
Claes 105
ps, undrar om cyklar och beridna hästar också är förbjudna, också fordon.

Globetrotter

HBK Medlem
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
27312
Medlemskap
2025
Tack för svar.
Ja det kommer med all sannolikhet att bli problem i sommar, synd på ett underbart ställe, gästat den stranden i 50 år men kommer väl i fortsättningen att passera Skummeslöv.

Tokigt att länsstyrelsen kan riva upp mark o miljödomstolens tidigare beslut att stranden betraktas som väg och använts som sådan i över hundra år.

Men men, beslutet är taget, bara att acceptera.

Hejs
Claes 105
ps, undrar om cyklar och beridna hästar också är förbjudna, också fordon.
Hästar brukar i regel ägas av annat folkslag så jag skulle kunna tänka mig att de är undantagna.
Lite skämt och lite skoj, har jag inte fel för mig gäller det motorfordon.
Men jag kan ha fel, det har hänt en gång förut.

Claes 105

HBK Medlem
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
105
Medlemskap
2025
Hästar brukar i regel ägas av annat folkslag så jag skulle kunna tänka mig att de är undantagna.
Lite skämt och lite skoj, har jag inte fel för mig gäller det motorfordon.
Men jag kan ha fel, det har hänt en gång förut.
Hörde i den lokala ICA butiken att förbudet skulle gälla fordon, men får väl hoppas att förnuftet får råda.

Ha en bra sommar önskar jag och badandet får ske på annan plats i år.

Hejs
Claes 105

Globetrotter

HBK Medlem
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
27312
Medlemskap
2025
Det finns hur mycket som helst om denna följetong på nätet. Det verkar vara bilarna man vill komma åt. Det kommer tydligen en överklagan på taget beslut.
Inte går det att köra till Falkenberg Ringsegård bilstrand heller för där är maxhöjd 2,1 m. Varför kan man ju spekulera om,,,,,,

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2025
Det finns hur mycket som helst om denna följetong på nätet. Det verkar vara bilarna man vill komma åt. Det kommer tydligen en överklagan på taget beslut.
Inte går det att köra till Falkenberg Ringsegård bilstrand heller för där är maxhöjd 2,1 m. Varför kan man ju spekulera om,,,,,,
Användandet av husbilar idag är inte lika hänsynsfull som för 20 år sedan. Egoistgenerationen har tagit över:))

Toppen