• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Skriva ut från iPhone eller iPad?

F

F.d. 25023

Guest
Sitter här med flygbiljetter i iPad nedladdade från Ryanair som PDF-filer.

Hur kan jag skriva ut dem? Har ingen Apple Airplay, som jag förstår är någon typ av Apple trådlös central. Hur annars kan jag ansluta en skrivare? Min lilla bluetooth skrivare är hemma i Sverige, så jag kan inte testa. Dum som jag var lämnade jag PC'n hem första (och nog sista) gången

Lat som jag är vill jag inte heller skicka dokumenten till mig själv med E-mail, inte heller ladda upp till Dropbox eller iCloud och knalla till internetkiosken och skriva ut de med en vanlig, ärlig PC ansluten till en skrivare.

Hur skriver jag ut bilderna hemma med min USB/trådlösa skrivare? Har inte Apple på allt...

Hur gör ni som enbart kör med iPad?

Hälsning. Jyrki

F

F.d. 29979

Guest
Sv: Skriva ut från iPhone eller iPad?

Mejla biljetterna till ditt mejlkonto. Gå sen in på ett internetcafe eller hotell och skriv ut dom.
Enda lösningen jag kan komma på.

Det är ju alltid trevligt att fika på cafe!
:)

F

F.d. 25023

Guest

Tack!

Canon MP800.
Skall kolla med apparna.

Jyrki

F

F.d. 25023

Guest

Jag har nu kollat AppStore för tillgängliga appar för printning...

NejTack! För komplicerade, kräver en massa inställningar med nätverk osv. eller eller ett inköp av en annan printer eller att byta allt till Apple. Nix.

Alltså då blir slutsatsen att denna iPad har fortfarande långt kvar att ersätta PC med alla sina funktioner och program.

jyrki

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Du kan också skaffa en airprinter till en kostnad som motsvarar 2 färgpatroner.
Den kan också användas till laptopen om det mot förmodan skulle behövas.

Runar

HBK Medlem (P)
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025

Jag använder en app som heter "Printer pro" den hittar nätverket själv mycket lätt att använde enligt mitt tycke. Jag tror den har en gratis version som man kan prova.

Jag provade oxå HPs egena app men det var för krångligt.

Toppen