• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

skrikande bromsar

T

Tyringe

Guest
Chassiefabrikat: Fiat
Chassiemodell: ducato
Chassietyp: Standard
Motortyp: 130 multijet
Årsmodell Chassie: 2011
Husbilsfabrikat: Burstner
Husbilsmodell: solano
Husbilstyp: Halvintegrerad
Årsmodell Husbil: 2011
Ämnesområde: Ospecificerat
har återkommande skrikande bromsar på bakhjulen på min brustner när man bromsar försiktigt.
Vad gör man åt det ?
mvh

vippen

HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
12935
Medlemskap
2026
Det beror på att bromsarna blir glaserade just pga försiktiga och mjuka inbromsningar .det man kan göra för att slippa skrik är att ibland bromsa hårt och upprepande så man får upp värmen ordentligt i bromsarna .Även när man kör motorväg kan man dra åt handbromsen under färd (med förstånd) då förlänger man även livslängden på skivorna el trummor om man har det.

F

F.d. 983

Guest
Hej

Har haft samma problem med bromsarna, fiatservice i Uddevalla rev ner dom och smorde upp systemet dom var helt torra och sen var dom tysta. Det hela gick på garatin så dina bromsar faller under garatin som är 3 år från Fiat, var noga med att verkstaden är Fiatauktoriserad annars gäller inte garantin.
Lycka till och jag hoppas det går bra.

Hälsningar
Berra60

KalleiViken

FD HBK Medlem
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023
Berra60 skrev:
Hej

Har haft samma problem med bromsarna, fiatservice i Uddevalla rev ner dom och smorde upp systemet dom var helt torra och sen var dom tysta. Det hela gick på garatin så dina bromsar faller under garatin som är 3 år från Fiat, var noga med att verkstaden är Fiatauktoriserad annars gäller inte garantin.
Lycka till och jag hoppas det går bra.

Hälsningar
Berra60

3 år?

sven-A

HBK Medlem
Kommun
Älvkarleby
HBK-Nr
8259
Medlemskap
2026
Jag har ett liknande fel. Mina bromsar höger bak börjar skrika, inte så högt, men det hörs in i bilen vid varje gång jag svänger. Kan det vara beläggen som tippar hit och dit?
sven-A

Toppen