• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Skräppost i datorn

F

F.d. 2549

Guest

En del utav min ungdomstid går åt till att kasta ut skräppost ur datorn.
C:a tio erbjudanden får jag om dagen, och det mesta handlar om ”seriösa”
förslag hur jag kan förlänga min penis eller vilket armbandsur som jag bara inte kan vara utan.

Nu är mina problem tack och lov inte de här nämnda, utan mera hur jag gör för att inte få dessa erbjudanden. Jag klickar på ”verktyg” – ”regler för meddelanden” – ”lista med spärrade avsändare”, men det kommer alltid nya hoppfulla individer som fyller min inkorg.

Jag avvaktar kloka svar från ett soligt och vårlikt Skåne.
Hälsningar från farbror Claes.
 
F

F.d. 2621

Guest
Sv: Skräppost i datorn

Just de problemen har jag också, och säkert många fler.
Naturligtvis blir man litet extra sur och förvånad över alla dessa figurer som vill frälsa oss med att få större snopp. Och vilka märkvärdiga namn de uppträder under. Utan överdrifr så har jag i genomsnitt 3-4 sådana per dag sedanmer än ett år. Det blir långt över 1000 per år - kan det verkligen finnas så många, som besitter dessa fantastiska produkter?!? Nej, det är naturligtvis några få kreativa människor eller företag som var och en uppträder under olika namn.

Om dessa avarter inte kan förhindras, så går Internet så småningom mot sin egen undergång!
 
F

F.d. 52929

Guest
Sv: Skräppost i datorn

Tyvärr finns det inget bra sätt att slippa skräppost, utgår ifrån att du har skräppostmapp så att det bara är nytillkomna skräppostare som hamnar i inkorgen. har för mig att det finns internetleverantörer som kan sortera bort skräppost redan innan leverans men är inte säker, och förmodligen ska dom ha betalt för det också
 
F

F.d. 52929

Guest
Sv: Skräppost i datorn

det är så att det finns krativa människor som hittar din ip-adress när du varit ute och surfat, sedan använder dom den till att vidarebefordra sitt eget skit.
Förvåna dig inte om du själv står som avsändare till sånt här skräp.
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 4879

Guest
Sv: Skräppost i datorn

Ja så är det tyvärr. Nu verkar det som att det har lugnat ner sig en hel del, kommer bara ca 5 om dagen just nu. När det var som värst så kunde det bli ca 30 dag. Det man kan göra är att aldrig sätta ut sin mail adress på något forum så att det blir synligt så att en robot kan läsa av det. Jag vet att min nätoperatör (Maxnet) satte in ett eget filter när det var som värst och det tog bort det mesta men tyvärr även en del annat också.
 
F

F.d. 418

Guest
Sv: Skräppost i datorn

Jag har ett program som heter Spam Fighter och med hjälp av det hamnar allt skräp på ett ställe. På det viset behöver jag bara "tömma" därifrån och inte som tidigare hantera varje meddelande. Lite lättare blev det i alla fall. Hälsn/AndersW
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Skräppost i datorn

Något besynnerligt har inträffat.

På några medlemmars inrådan laddade jag ner Spamfighter för en tid sedan. Resultatet blev att jag plötsligt fick en herrans massa skräppost. Dessutom strulade datorn ovanligt mycket och blev väldigt "seg" ibland.

Här måste något göras, tänkte jag och tog bort Spamfightern för ungefär en vecka sedan och sedan dess har skräpposten till min dator i stort sett upphört och datorn har blivit märkbart piggare.

Obs! Jag vill inte råda någon annan i detta ärende, men för min dator var Spamfightern inte någon höjdare!

Jappe
 
Senast ändrad:
F

F.d. 4220

Guest
Sv: Skräppost i datorn

Ett annat alternativ är att prova ett annat epost-program, som t.ex Thunderbird. Där finns ett bra spam-filter inbyggt från början.

Fast numera använder jag Gmail för praktiskt taget all min epost. Det är bara ett par gånger per år som något hamnar fel (spam i inkorg och viceversa).
 
Toppen