• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Skräpmail

F

F.d. 58547

Guest
Har idag fått ca 25 skräpmail. Får annars 1 i veckan, ngn mer som drabbats tros. Susanne

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Skräpmail

Jag har märkt en viss ökning sedan frugan blev med iPad Mini.
Receptsamlingar och hälsoråd i alla varianter.

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2028

Skräpmail får man när man surfar på vissa hemsidor, ibland när man handlar på nätet (ej i normala fall), eller om man anmäler intresse med sin mailadress på olika erbjudanden. Innan du öppnar ett sådant mail, klicka på mailet med högerknappen och välj att detta är "skräpmail".
Det går också att spärra vissa avsändare i brandväggen på din dator. Kolla lite på nätet hur man gör, ska inte vara så svårt.
Lycka till!

F

F.d. 58547

Guest

De läggs i skräpposten direkt o jag tar bort dessa, och vi har ej surfat på konstiga sidor(Vad jag vet) nu är det nog uppe i 40 st bara idag. Det konstiga är att idag bombas jag av sådant. Telia har ju haft problem med mailen i fredags och jag får hoppas att det har m det att göra.Susanne

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2028

Nu hänger jag med! Det har hänt mig (och andra medarbetare) en gång på jobbet, ca 150 skräpmail över en helg. Mailen skickades från samma avsändare dock med liten ändring i avsändaradressen (en siffer-generator). Det upphörde efter ett ingrepp från IT avdelningen och om jag minns rätt så var det en "attack" från en hacker i Ungern. Jag tror inte du är ensam drabbad och att Telia fixar detta så småningom. Öppna inte dessa mail, kan ha virus med sig!

Här kan du få lite hjälp: Blockera skräppost och annan oönskad e-post

Senast ändrad:
F

F.d. 58547

Guest

Det är flera som har problem var inne på deras face sida.

schmid

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
353
Medlemskap
2025

Hej Igen!

Har nu fått ca: 65 skräpmail hitills idag, men det verkar som om det har lugnat sig lite ikväll.:p:

Kanske har Telia gjort nåt!:)

Ha det gott!

Senast ändrad:

Kristina & Janne

HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
5719
Medlemskap
2025

Skräpmail kommer hela tiden. Jag loggade in hos de som jag har eposten hos och enablade deras spamfilter. På så vis tas spam bort innan det skickas vidare från mailservern till mig.
Nu har det minskat till ett spam om dagen :).

Lite orolig är jag att något viktigt mail tas bort.:oops:

F

F.d. 58547

Guest

Hej Igen!

Har nu fått ca: 65 skräpmail hitills idag, men det verkar som om det har lugnat sig lite ikväll.:p:

Kanske har Telia gjort nåt!:)

Ha det gott!
Nä tror ej det för då hade jag fått svar på fejan tror jag. men de felsöker har de skrivit.

schmid

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
353
Medlemskap
2025

Hej!

Hitills idag...ca: 70 st :mad::mad::mad::mad:

Vad att göra?

Någon som vet om Telia jobbar på detta....

F

F.d. 58547

Guest

Ja de jobbar på det gå in på deras hemsida det är fler fel. Julian Assange kanske är i farten.:twitcy:

schmid

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
353
Medlemskap
2025

Hm......

Verkar som om det har lugnat ner sig.....:rolleyes:

Kanske Telia har fått stopp på dom.

Lovisa

HBK Medlem
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025

Jag fick dryga 100 skräpmail igår. Ringde Telia som bekräftade att de arbetar med detta och att jag skulle avvakta 2dagar.. Idag har jag fått cirka 20 skräpmail så det är bättre

Toppen