Bäckis1843
HBK Medlem
..är en gammal sanning som fortfarande är högst gällande.
Vi springer, oftast, genom livet i väntan på något
Vi väntar på den första skoldagen, få sluta skolan för dagen, sluta nian och börja på gymnasiet, sluta gymnasiet, få börja jobba, väntar på semestern, få barn, att barnen ska bli stora, att få gå i pension o.s.v.
Varför?
Varför inte stanna upp och njuta av varje dag?
Njuta av personer runt dig.
Ta dig tid att umgås med personer du tycker om.
Bara ett telefonsamtal gör att man känner att man gjort något.
För plötsligt är det försent.
Den personen du känt som självklar finns inte mer.
Du känner att du kunde varit mer närvarande.
Du kunde ha tagit dig tid att ringa lite oftare.
Senast satt vi och planerade för sommaren, barnen skulle komma och hjälpa dig i trädgården.
Du var så glad att bryggan var ilagd så ni kunde gå ner och bada.
Vi planerade för en resa till Kanarieöarna på nästa sportlov, en resa för att fira din 75-års dag och min 50-års dag, tillsammans barn och barnbarn.
Jag ringde för en vecka sedan, vi pratade en timme och planerade in en lunch på nationaldagen.
I onsdags ringde jag för att förvarna om att jag blivit lite förkyld men att vi kunde sitta ute men då svarade du inte....
På nationaldagsmorgonen hittades du avliden av din syster, bara timmar innan vi skulle äta lunch....
Jag kunde ha ringt flera gånger under veckan, jag kunde ha kommit förbi en stund förra helgen, men nu är det försent...
Jag får aldrig mer ge dig en kram, aldrig mer prata med dig i telefon, aldrig mer se dig, aldrig mer säga att jag älskar dig.....
Jag saknar dig så, mamma!
Ta vara på nära och kära, plötsligt är det bara försent!
Vi springer, oftast, genom livet i väntan på något
Vi väntar på den första skoldagen, få sluta skolan för dagen, sluta nian och börja på gymnasiet, sluta gymnasiet, få börja jobba, väntar på semestern, få barn, att barnen ska bli stora, att få gå i pension o.s.v.
Varför?
Varför inte stanna upp och njuta av varje dag?
Njuta av personer runt dig.
Ta dig tid att umgås med personer du tycker om.
Bara ett telefonsamtal gör att man känner att man gjort något.
För plötsligt är det försent.
Den personen du känt som självklar finns inte mer.
Du känner att du kunde varit mer närvarande.
Du kunde ha tagit dig tid att ringa lite oftare.
Senast satt vi och planerade för sommaren, barnen skulle komma och hjälpa dig i trädgården.
Du var så glad att bryggan var ilagd så ni kunde gå ner och bada.
Vi planerade för en resa till Kanarieöarna på nästa sportlov, en resa för att fira din 75-års dag och min 50-års dag, tillsammans barn och barnbarn.
Jag ringde för en vecka sedan, vi pratade en timme och planerade in en lunch på nationaldagen.
I onsdags ringde jag för att förvarna om att jag blivit lite förkyld men att vi kunde sitta ute men då svarade du inte....
På nationaldagsmorgonen hittades du avliden av din syster, bara timmar innan vi skulle äta lunch....
Jag kunde ha ringt flera gånger under veckan, jag kunde ha kommit förbi en stund förra helgen, men nu är det försent...
Jag får aldrig mer ge dig en kram, aldrig mer prata med dig i telefon, aldrig mer se dig, aldrig mer säga att jag älskar dig.....
Jag saknar dig så, mamma!
Ta vara på nära och kära, plötsligt är det bara försent!