• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Skillnader hydrauliska stödben

Stigge53

HBK Medlem
Inlägg
17
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
18816
Medlemskap
2024
Jag har funderat på hydrauliska stödben. Jag tittade på en som hade EP. Troligen jättebra men tycker att de hänger lite långt ner vid bakhjul. Problemet uppstår om man vill backa över en trottoarkant som är lite högre. Någon som vet skillnaden mot övriga fabrikat tex Al-Ko?
 

Göran Hellman

HBK Medlem
Inlägg
1.117
Kommun
Falköping
HBK-Nr
4774
Medlemskap
2025
Enligt EP så sitter Alko:s lägre. Det är 16cm frigång över marken med EP:s stödben, och skall inte ge några problem enligt säljaren. Men visst har du en poäng med din reflektion. Hälsningar Göran Hellman
 

Livsnjutaren

HBK Medlem
Inlägg
835
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
3512
Medlemskap
2024
Ja man måste komma ihåg att gå ut och titta innan man backar sista biten tills det tar stopp vid bakhjulet, tror nog att AL-KOs stödben sitter likadant!
 

Farfar

HBK Medlem
Inlägg
99
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
27204
Medlemskap
2024
Vi har Goldsmith. Dessa var på plats när vi köpte bilen. Jag har varit naiv och aldrig kollat när jag backar. Har inte fått någon träff med någon trottoar.
Tack, jag skall vara mera observant.
 
Toppen