• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Skattebefrielse

F

F.d. 3297

Guest
Sv: Skattebefrielse

Hej Perrovski,
du har naturligtvis med dig del 1 av reg-beviset! Där står datum för 1:a registrering.
Sen är det bara för den betvivlande att räkna.
Är du djurvän så kan du väl låna ut dina tår för räkningen.
 
F

F.d. 55334

Guest
Sv: Skattebefrielse

God fortsättning på det nya året,
utan att veta vilket slags fordon som kan åka in i Göteborg vill jag bara tala om den uppgift jag fått från ett försäkringsbolag, nämligen att fordon 30 år eller äldre inte med automatik blir veteranfordon. Krävs en ansökan till försäkringsbolaget med fotografier på fordonet ev plus ett intyg ifrån en motorklubb, det ska vara ett fordon av motorfordonshistoriskt intresse.

Ha det gott
Agneta W
 

bror.axelson

HBK Medlem
Inlägg
4.381
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2024
Sv: Skattebefrielse

Angeta W
Detta gäller nog i första hand för att komma i åtnjutande av lägre försäkringspremie s.k veteranförsäkring och har nog inte med något annat att göra..
Hälsningar Bror
 

Calle Bonath

FD HBK Medlem
Inlägg
3.568
Kommun
Mark
HBK-Nr
1259
Medlemskap
2023
Sv: Skattebefrielse

Enligt de infotavlor som finns vid infarterna till Göteborg gäller förbudet mot ej miljöklassade fordon ej fordon som är äldre än 30 år
Calle
 
Toppen