• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Skatt skjuts upp

Stig

HBK Medlem
Inlägg
1.709
Kommun
Varberg
HBK-Nr
12151
Medlemskap
2024
Så här brukar det vara när valet närmar sig, före valet 2014 basunerades det ut att inga bränsleskatter skulle höjas, de sades vara höga nog som de var. Tre veckor efter valet kom den första höjningen och sen vet alla hur det har gått.
Så gick det med det vallöftet eller man kanske istället borde kalla den för lögnen.
 

sandstroem

HBK Medlem
Inlägg
336
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12388
Medlemskap
2024
Ett vallöfte är inte ett löfte om att man ska utföra/genomföra något, utan ett löfte om att man ska sträva efter att försöka kunna utföra/genomföra det aktuella.

Pålle
Ja, om utifall man får någon form av majoritet, i många fall droppas ju vallöftena direkt och man går motsatta vägen. Speciell om någon annan spelare får en vågmästarroll.
Det bästa vi kan hoppas på i Sverige är väl bildandet av någon eller några allianser som ger gemensamma vallöften då finns det i alla fall en chans.

Hälsningar
Peter
 

Tompan60

HBK Medlem
Inlägg
1.800
Kommun
Solna
HBK-Nr
30589
Medlemskap
2025
Inger och Jonas. Förstår att ni skickar arg gubbe. Gillar dyr diesel jag heller.
 
Senast ändrad:

Tompan60

HBK Medlem
Inlägg
1.800
Kommun
Solna
HBK-Nr
30589
Medlemskap
2025
Bra för de som har tillgång till kollektiv medan vi andra betalar.
Håller med...

Men även dom som åker kollektivt kommer få högre priser när driften blir dyrare..

Även maten blir dyrare. Jordbrukare får högre kostnader för att hålla jordbruket igång.

På nått sätt ska den köras till butik. Åkerierna får nog öka priserna för dom allt dyrare drivmedelspriserna. Vi konsumenter får betala.
 
Senast ändrad:

HenkeAls

HBK Medlem
Inlägg
507
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
35376
Medlemskap
2024
Ja de som röstat på något av de partier som styr nu borde ta sig en rejäl funderare över hur höga diesel/bensin och elpriser man vill betala? För alla dessa höga priser beror mest på politiska beslut med olika skatter och inblandning av etanol och inte på världsmarknaden som vissa S ministrar lögnaktigt påstår!
 

håkansson2

HBK Medlem
Inlägg
1.572
Kommun
Kinna
HBK-Nr
21121
Medlemskap
2024
Hur vet du att vissa ljuger och inte andra?

Roysan
Kanske inte upp till mig att svara men om några ministrar påstår något där jag, med den kunnskap jag besitter inom det området, med gott samvete kan påstå att dessa ministrar ljuger så kan jag inte därmed påstå att alla ministrar ljuger. Då skulle jag farit med lögner.
 

HenkeAls

HBK Medlem
Inlägg
507
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
35376
Medlemskap
2024
Nu har jag faktiskt sett Magdalena A sitta och säga att " bensinskatten inte ska höjas" och ändå gör hon det och så var det väl näringsministern som skyllde på världsmarknadspriset i en annan intervju.....
 

Johan76

HBK Medlem
Inlägg
60
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
38327
Medlemskap
2024
Fram tills för några veckor sedan har jag inte brytt mig om att sätta mig in i det här sk Malus messus bonus eller vad det nu heter. Malus domestica är äpple på latin men vad betyder... euhm... Bonus-Malus ens? Nåväl... det är alltså en skatt för fordon? Och tanken är att även nya husbilar påverkas? Nya som i 2022 års modell? Men nu skuts det upp lite? Kan någon förklara lite lätt samtidigt som jag googlar...
 

ingbe

HBK Medlem
Inlägg
1.292
Kommun
Linköping
HBK-Nr
26160
Medlemskap
2024
De som köper bilar som är dåliga för miljön (malus) betalar extra skatt för att subventionera de som köper bilar som är bra för miljön (bonus). Så det vill till att vi köper många nya HB för att subventionera alla koldrivna Tesslor.....
 
Toppen