• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Skapa ställplats ca 4 mil norr om Karlstad, intresse?

Andy.T

FD HBK Medlem
Inlägg
124
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
19547
Medlemskap
2023
Hej.

Jag har en liten fundering som jag skulle vilja se om det finns intresse för.
Allt detta om kommun tillåter och allt är frid och fröjd.

Jag/vi har mark och tillfälle att etablera en en ställplats ca 4 mil norr om Karlstad.
På platsen kommer det att enkelt finnas tillgång till tömning, färskvatten och ström.
Ca 200m till badsjö med möjlighet till abborre och gäddfiske.

Ca 100m till annan sjö med planterad regnbåge samt ca 400m konstgjord flugfiskesträcka.

På platsen kommer det att finnas plats för ca 5 bilar.

Är detta något som är värt att satsa på enligt er?
Om så, är det värt att slänga in lite alternativ som ställplats och fiskekort till specialpris eller möjlighet till båthyra för stora sjön?

Bör nämnas att vid lilla sjön/forsarna finns toalett och möjligheter till grillning och mys i slogbodar som är i ägo av oss i dag och öppet för allmänheten.

Lämna gärna en kommentar om det är värt investeringen eller om marknaden är mättad.
Ni får också gärna skriva vad något liknande skulle få kosta så jag vet vad vi har att gå på.

Mvh Andreas.
 
Toppen