• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Skaffa Viber!

Sv: Skaffa Viber!

Jag antar det men Knarrevik kommer nog snart med ett fullödigt svar!

Jappe

Jag lade till ditt telenummer i kontaktlistan men jag kan inte se att du har viber

Jag ser inte dig heller! Knarrevik, vakna!

Jappe

PS. Jo, nu kom du in!

Senast ändrad:

Jag ser inte dig heller! Knarrevik, vakna!

Jappe

PS. Jo, nu kom du in!

Ja, jag försov mig visst!
Jag ser att du installerat Tango ocksä så nu kan även Androidanvändare prata gratis med Appledito med rörlig bld. Annars använder vi Applefanatiker mest Facetime för att se varandra, det följer med iPhone/iPad.

Vad kostar det att ringa resp. sända sms med Viber utomlands eller är det gratis?

Hälsningar Marjatta

Viber har den fördelen att det är gratis när man är online och kostar som ett vanligt samtal när man är offline.
Går det att ringa med Viber då man är offline ? Har börjat använda Viber till barnen i Tyskland. Fungerar kanonbra. Är inte lika svajigt som Skype.

Viber är bra, men det absolut bästa är det Japanska programmet LINE man ringer helt gratis med mycket lite internet. telefonen fungerar överallt.
Jag har nu detta och ringer mina fasta nummer i hela världen. Kan till och med ringa Kuba. Det går naturligtvis att skicka foto. Jag hör perfekt och et fungerar perfekt även om jag inte har någon Wifi det fungerar på den låga kopplingen som telefonen har.

Jag installerade Line och ringde juan norte och även Knarrevik som också var snabb att intallera Line. Inget vidare resultat dock! Linjen "kom och gick"; det gick inte att föra ett vettigt samtal. Kanske någon inställning som spökar?

Jappe

Jag använder det dagligen och det är perfekt. Fast i kväll när Jappe ringde så klippte signalen och det är första gången som det har låtit så illa.

Det enda som man måste tänka på är att det är en fördröjning. När det ringer så trycker man på den gröna knappen och det tar några signaler till telefonen svarar.

Jag installerade Viber på jappes inrådan och sände ett sms till honom men det verkade som det inte funkade för jag har inte fått nått svar.

Ursäkta arnew! Det beror på art jag inte använt den telefonen på ett tag. Visst funkar det!
Jappe

Min gamla Nokia (symbian) är inte tillräckligt smart för Viber. Testade i stället på Androidplattan över wifi. Funkar, men ljudkvaliteten är för dålig (plattans högtalare?). Behöver nog headset om det ska bli njutbart - får se om jag snubblar på något rimligt prisat headset.

Viner vore ju bäst med sitt koncept, men de måste göra något för ljudkvaliten, där Skype vinner spciellt om nätets kapacitet är inte så bra.

Jag har använt båda så länge de funnits, och använder fortfarande.

Jyrki

Är det ingen som använder Tango?
Ungefär samma geniala koncept som Viber men med video.

Mellan iPhoneanvändare gäller annars Facetime där man direkt kan se om mottagaren är online.

Ja!

Testar då och då. inte riktigt på den nivå än att jag skall förlita mig på bara den.

WhatsApp och Skype är nog än så länge favoriter.

jyrki

Tillbaka
Toppen