F
F.d. 19992
Guest
Hej!
Kommer under vintern köpa en skåpbil eller liknande som jag ska göra om till en husbil. Tänker mig något i stil med VW T4/T5 eller liknande. Jag är en nybörjare på bilar och bygga om till husbil men jag är erfaren när det kommer till resandet
Har vänner som är kunniga inom bilar men inte just husbilar och att bo i bilen.
Vi behöver bara framsäte då det är för mig och min tjej. Vi ska inte ha toalett och ingen kyl. Vi kommer att köra mycket i utvecklingsländer i Asien så behöver fyrhjulsdrift och bensinmotor.
Jag har lite frågor och tankar som jag hoppas ni kan hjälpa mig med.
Vilka bilmodeller borde jag välja mellan? Vilka årsmodeller?
Vad ska jag tänka på när jag bygger om?
Vad är vanliga nybörjarmisstag jag ska se upp för?
Vad har ni för egen gjorda lösningar i era husbilar som ni är stolta över?
Vad har ni i era husbilar som ni inte skulle klara er utan?
Vet ni någon blogg där jag kan följa någon som gett sig på ett liknande projekt?
Har mycket fler funderingar men det är mer specifika och kommer senare i processen.
Kommer under vintern köpa en skåpbil eller liknande som jag ska göra om till en husbil. Tänker mig något i stil med VW T4/T5 eller liknande. Jag är en nybörjare på bilar och bygga om till husbil men jag är erfaren när det kommer till resandet
Vi behöver bara framsäte då det är för mig och min tjej. Vi ska inte ha toalett och ingen kyl. Vi kommer att köra mycket i utvecklingsländer i Asien så behöver fyrhjulsdrift och bensinmotor.
Jag har lite frågor och tankar som jag hoppas ni kan hjälpa mig med.
Vilka bilmodeller borde jag välja mellan? Vilka årsmodeller?
Vad ska jag tänka på när jag bygger om?
Vad är vanliga nybörjarmisstag jag ska se upp för?
Vad har ni för egen gjorda lösningar i era husbilar som ni är stolta över?
Vad har ni i era husbilar som ni inte skulle klara er utan?
Vet ni någon blogg där jag kan följa någon som gett sig på ett liknande projekt?
Har mycket fler funderingar men det är mer specifika och kommer senare i processen.