• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Skånes bokskogar

Inge Johnsson

HBK Medlem
Inlägg
536
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
1412
Medlemskap
2024
Jag var en sväng igår och fotograferade bokskogen på Söderåsen, det gäller att passa på för om några dagar har löven trillat.

4045736127_ed91c0d30a.jpg


4045736015_eff50632ef.jpg


4046792191_c4d6c5d05c.jpg
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Skånes bokskogar

Sjukt snyggt Inge, vad har du för slutartid på mittenbilden, ser ut att vara lite rörelseoskärpa eller? Blir
Kommer du till Vårgårda i helgen?

/Annette
 

Inge Johnsson

HBK Medlem
Inlägg
536
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
1412
Medlemskap
2024
Sv: Skånes bokskogar

Sjukt snyggt Inge, vad har du för slutartid på mittenbilden, ser ut att vara lite rörelseoskärpa eller? Blir
Kommer du till Vårgårda i helgen?

/Annette

Tack så mycket!

Det är en dubbelexponering med en lång och en kort slutartid.

Fotomässan har jag varit på de sista fem åren men tyvärr så finns det inte tid i år. Men visst hade det varit kul.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.557
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Skånes bokskogar

En dubbelexponering er at en tar 2 eller flere bilder på samme bildruta. Var i gamle analoge dager først et vanlig uhell før kameraene fikk sperre, senere ble det er kunstnerisk triks. I dag blir de fleste slike til på PC ved flittig bruk av photoshop eller motsvarande program.
 

Inge Johnsson

HBK Medlem
Inlägg
536
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
1412
Medlemskap
2024
Sv: Skånes bokskogar

Vad menas med dubbelexponering/frågvisa Susanne

Multiexponering som det också heter är att du kan ta två eller fler bilder som läggs samman i kameran, jag har för mig att du har Canon och vad jag vet finns inte det i såfall i din kamera. Det går även att lägga samman två bilder i Photoshop, men jag vill gärna göra det vid fotograferingstillfället.
 
Toppen