• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

sjukhus igen

F

F.d. 15874

Guest
Hej!
skickar en hälsning till er alla från en sjukhus säng,läget kunde vara lite bättre om man kunne få vara hemma hos sin familj i stället för att ligga här med en massa morfin i kroppen efter min rygg operation son inte gick så bra som det var tänkt,tillbringat helgen i malmö för att se Magnus ugglas revy,jo vad händer i dag efter vi hade käkat frukost,jo benen vek sej och det är förmodligen lite nerver som har kommit i klämm,rammlade ur hissen när vi skulle packa i hop våra saker för att åka en tur till svågertorp och handla lite på ikea samt lite nya saker på media markt till husbilen,men det blev ambulans till Mas i stället och dör sattes det in en en väldans massa mediciner, morfin,stesolid ja gud vet allt,sen så pratade läkarna om en akut operation,men så blev det inte,utan det blev ambulans till ängelholmsjukhus där jag blev opererad för ca 2 månadder sedan,och nu så kanske det blir en ny operation under veckan som kommer,hoppas det i alla fall för så här ont vill jag inte ens önska min värsta ovän,jag kommer inte upp ur sängen för benen orkar inte hålla mej på fötterna utan jag trillar ner på golvet,just nu är det väldigt svårt att gå ner i varv och det är många tankar som snurrar i skallen på mej,hoppas att läkarna kan göra ett under verk med denna rygg så jag slipper ha det på detta viset längre,det tär på nerver och psyket och jag är inte ensam i familjen som det tär på,min fru är sjuk hon med fast inte på samma sättutan det är på livstid, och jag gör allt för att hjälpa henne med sin sukdom,då hon råkat ut för reumatismen RA,och hon har det nte lätt på sitt sätt,nu måste hon ta hand om sej själv samt ta hand om våra barn och mej,jag ser fram mot imorrgon när jag får träffa läkaren och han säger rtill mej nu opererar vi dej så vi får slut på detta,det är andra gången denna vecka som jag besöker sjukhuset för detta och nu får det vara slut orken och ett fortsatt husbilsliv finns inte på kartan just nu,så tankarna hos oss går till att sälja våran husbil,och ägna oss åt att ta vara på varanndra och läka ihop och bli hela människor igen.

detta är några tankar som har dykt upp den senaste tiden hos mej för jag tror inte jag orkar med en husbil samt en personbil och en stor trädgård och att hjälpa min fru som har väldigt ont i sina leder.vi får se vart det leder,men vi har en sak att se fram emot det är nämligen en liten julfest som vi bjudit in ett annat kärt HBK par som vi tycker väldigt mycket om,och gjort en massa saker tillsammans med,det ska bli fantastiskt kul att göra detta tillsammans med dessa underbara HBKare.

per 891/

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 58620

Guest
Sv: sjukhus igen

Stackars er tänker på hela din familj och dej. Håller tummarna för att det ska vända
till det bättre för er alla. Förstår att detta tär på er då både jag och min man har haft
ett tufft sjukdomsår. Jag önskar verkligen er lycka till av hela mitt hjärta.
Kramar till er alla.
MVH Gunilla

H

hianders

Guest

Håller med föregående skribenter!! Stort krya på er båda två och ett stort stort Lycka till att operationen går bra Per!!! Hoppas du får hjälp snarast så att du hinner komma lite i ordning till jul. Glöm allt det där med allt praktiskt inför jul - huvudsaken ni kommer lite kroppsligt i ordning. Det blir jul i alla fall!

Hälsa Agneta!

Inger

F

F.d. 58621

Guest

Hej Per
och tack för ditt starka och stronga inlägg.
Ibland inträffar skeenden i livet som kan upplevas som hopplösa och svårlösta för stunden. Och tankarna bara snurrar runt i skallen samtidigt som det är oerhört svårt att både kunna överblicka och finna lösningar.
Jag förstår precis hur du känner och har det eftersom jag för fem år sedan råkade ut för en svår trafikolycka. Det blev en lång sjukhusvistelse för mig där jag fick ligga och titta i taket under väldigt lång tid och konsumerade stora mängder morfin. Fem operationer blev det innan det började vända så sakta för mig.
Jag var då oerhört glad för att jag hade överlevt och accepterade fullt ut den nya läget och situationen. Då visste jag inte om jag någonsin skulle kunna gå på egna ben igen.
Situationen kändes ibland hopplös och besvärlig, men jag bestämde mig ändå för att jag ska klara av att komma tillbaka till ett normalt liv igen.
Med min starka vilja, min familj och mina fritidsintressen som drivkraft så har det gått att komma tillbaka. Vägen gick via rullstol, som jag lärt mig behärska fullt ut och kryckor samt mycket träning så är jag tillbaka på benen idag. Ja, det ena är lånat, men det funkar bra att gå med.
På sjukhusen, det blev flera olika även för mig, lärde jag känna många. Upptäckte rätt snart att det fanns otroligt många som hade det betydligt besvärligare än mig. Det förminskade mina problem och gjorde det aningen lättare att övervinna alla hinder. Jag tycker att du ska försöka behålla dina nuvarande intressen och ha dem kvar som drivkrafter för att nå dina nya mål.
Jag håller tummarna för att din operation ska gå bra och att du blir fri från smärta.
V-backen :rolleyes:

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 2692

Guest

Fast att vi bara känner er via "nätet" känns det ändå som något tråkigt har hänt en nära vän. Hoppas att allt rättar till sig nu med en ny operation.

Tänk på att efter regn kommer alltid sol.

Janne o Margit

F

F.d. 29841

Guest

Hej Å Krya på Er.
Jag gnäller över en liten förkylning, och ont i halsen, men vad är det egentligen att gnälla för. När man vet att somliga har det jobbigt i livet med diverse sjukdommar.
Hoppas att det ordnar till sig.
/Vidhem

F

F.d. 15874

Guest

Fan Per, du har ju lovat att bjuda på pilsner när vi träffas ute i geografin, Ranarp eller någon annanstans. Krya på dig/er....Roy

tror väl ja att vi ska dra några pilsner,kommer vi inte i husbilen så kommer vi i personbilen,kan det duga åt herrn??jag lovar jag har pilsner med så det kommer inte att gå någon nöd på dej och stolar har vi i personbilen 2st fram det räcker åt dej o mej elller hur.
Har du bytt bil än,lite nyfiken ppå den fronten som du vet,Hälsa frugan!!

F

F.d. 15874

Guest

Hej Ekan!!vi känner varann här från forumet,och vi har haft roliga samtal tycker jag,men nu är det väl på plats att vi träffas ordentligt tycker jag så får vi ännu roligare,eller hur

Tack för dom fina orden dom värmde!!!
per 891/

F

F.d. 50004

Guest

Krya på er nu, hoppas din operation blir av med det snaraste.

Hasse och Lena

F

F.d. 2692

Guest

Hej Ekan!!vi känner varann här från forumet,och vi har haft roliga samtal tycker jag,men nu är det väl på plats att vi träffas ordentligt tycker jag så får vi ännu roligare,eller hur

Tack för dom fina orden dom värmde!!!
per 891/

Per, en lysande idé.

Janne

Inge Johnsson

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
1412
Medlemskap
2025

Jag blev stelopererad i ryggen för diskbrock på Ängelholms lasarett för snart 2 år sedan, och inte blev det bättre, snarare mycket sämre, jag vågar inte göra om det. Men jag hoppas verkligen att det skall hjälpa för din del. Jag skall inte gnälla för vad jag förstår så har du det mycket värre. Hoppas på det bästa, för att ge upp livet med husbil är svårt att tänka sig.

F

F.d. 12848

Guest

Hade packat för Spanien i okt. skulle bara in på kontroll före resan men det blev operation för tjocktarm cancer och väntar på cellgifter där for Spanien

framsidan

FD HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
3691
Medlemskap
2023

Per jag hoppas att du snart får hjälp.

Vet tyvärr själv hur den där hemska värken är, har några ryggoperationer bakom mig. Och eftersom jag tycker det är bättre att samla allt på ett ställe, så har jag också RA och lite till;)

Efter senast Operation (steloperation och spinal stenos) var vi tyvärr tvungna att sälja stugan. Jag klarade inte av att sköta min vackra trädgård. Ville inte heller se den förfalla.

Och vad gjorde gubben min??? Ett år senare köpte han husbilen. Även om det redan är jobbigt att ta sig in och ut ur bilen, så kommer jag i alla fall utanför min dörr.

Så per ger inte upp hoppet, nästa sommer är du förhoppningsvis ute på vägarna igen.

Cinna & Svenne

HBK Medlem
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
1974
Medlemskap
2026

Hej Per.

Hoppas att operationen kommer att gå bra denna gången, vet ju hur ont du hade då vi träffades i sommras. Hoppas inte att du säljer husbilen, utan att vi kan träffas någon mer gång. Krya nu på dig och se hoppfullt på framtiden. Hälsa familjen så gott.

Många kramar från Cinna och Svenne

Toppen