• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Sjuka datorer!

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Jag har två gamla laptops som börjar bli till åren. Den ena har jag hällt vin i så den är ursäktad för sitt egendomliga beteende för den tålde tydligen inte alkohol så bra! Den andra däremot som inte är lika mycket använd börjar nu också uppföra sig egendomligt och uppvisa tydliga tendenser i form av stelhet, glömska och överhuvudtaget div. förmodat åldersrelaterade krämpor.

De är båda 7 år gamla! De har varit ute mycket på nätet och lärt sig många dumheter där, uppenbarligen. GB har två urgamla datorer från förra årtusendet som aldrig har varit på nätet och båda två uppför sig exemplariskt fortfarande!

Kommentarer?

Jappe

F

F.d. 55451

Guest
Sv: Sjuka datorer!

Jag har två gamla laptops som börjar bli till åren. Den ena har jag hällt vin i så den är ursäktad för sitt egendomliga beteende för den tålde tydligen inte alkohol så bra! Den andra däremot som inte är lika mycket använd börjar nu också uppföra sig egendomligt och uppvisa tydliga tendenser i form av stelhet, glömska och överhuvudtaget div. förmodat åldersrelaterade krämpor.

De är båda 7 år gamla! De har varit ute mycket på nätet och lärt sig många dumheter där, uppenbarligen. GB har två urgamla datorer från förra årtusendet som aldrig har varit på nätet och båda två uppför sig exemplariskt fortfarande!

Kommentarer?

Jappe

hur mycket eller lite vil du betala per år för att få en bärbara dator :confused:

Så lite som möjligt - ja jag tänkte så!

Men när du kan köpa en ny laptop till 1800, - kr som funktioner acceptabelt - det är nog inte så illa " :)

Nu kommer snart Windows 8 och priset på Windows 7 (XP) datorer - börjar falla.

Den lilla e-book är bra - men kom ihåg att ha "löst CD låda".

Senast redigerad av en moderator:

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Jag har en nyare liten 10" dator i husbilen och den är pigg som bara den och den har inga exter för sig alls. En Asus för c:a 2000 spänn!

Jappe

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Jag har en nyare liten 10" dator i husbilen och den är pigg som bara den och den har inga exter för sig alls. En Asus för c:a 2000 spänn! Jappe

På sätt och vis synd att du har en 10-tummare, du kunde ha fått min annars - gratis. Den är numera överflödig eftersom jag har blivit lat och otålig och därför använder min iPad där allt går med blixtens hastighet.

Jag hade framme min netbook härom veckan och den ville uppdatera med 100-talet uppdateringar. Det tog halva dagen!

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Har selv funnet 12" laptop som en bra mellomløsning mellom de store - stasjonære bærbare på 15" og større og de helt små på 11" og mindre.
Det magiske som dukker opp i 12" maskinene som eee Book 1215 er samme oppløsning på skjermen som de større, men med en vekt rundt 1,5 kg selv maks konfigurert.

Alkohol i seg selv skader ikke elektronikken, men syre, sukker og farge i vinen er rimelig destruktivt. En rengjør ofte elektronikk i alkohol - oftest en propanol grunnet prisen. Har brukt ren vodka ved et par anledninger som en kriseløsning, en tar hva en har :p. Om en hadde skyllet vekk rødvinen med vodka med det samme så hadde det ikke så lett blitt varig skade.

F

F.d. 55451

Guest

På sätt och vis synd att du har en 10-tummare, du kunde ha fått min annars - gratis. Den är numera överflödig eftersom jag har blivit lat och otålig och därför använder min iPad där allt går med blixtens hastighet.

Jag hade framme min netbook härom veckan och den ville uppdatera med 100-talet uppdateringar. Det tog halva dagen!

Ha en trevlig dag :rolleyes:

Senast redigerad av en moderator:

SirMcLain

HBK Medlem
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026

Jag har en 13" are med inbyggt simkort. Har hat 10" tidigare men upptäckte att det är många hemsidor man har problem med och behöver scrolla lite för mycket med.

Jag har funderat på Ipad men jag vill inte fastna i äppelträsket. Jag har på jobbet en del program som inte gillar annat än Windows. Jag har dock skaffat en Android 2.3 kombinerat med google apps. Jag har även migrerat över både min privata och mitt företags e-post ill Goole apps. Det betyder att jag kan använda Androiden till 70% och min laptop 30%.

Androiden går även att använda som trådlös router till glädje för min fru som ofta är uppkopplad samtidigt. Perfekt för utlandsresor.

Jag har haft många "Sjuka datorer" men efter Windows 7 har det förbättras rejält. Tittar lite avundsjukt på Äppeldatorer. Dom verkar alltid fungera. Tyvärr sitter jag fast i Windowsträsket.

F

F.d. 25023

Guest

Jag har kört hela livet med Windows.

Men suget efter att prova en apple probook har satt sig i ordentligt. Men och åter men, blir konverteringen från Windows 7 med massor av applikationer olika program, hårdvaror med sina drivers osv osv alltför komplicerat? Måste jag byta t.ex alla mina fotoprogram eller leta efter samma för att passa för Leopard eller vad den sista OS nu heter..

Blir jag även en total fånge att köpa alla softvaror & hårdvaror från apple, vill inte!

Men tror dock även att apple har en massa fördelar med sitt mer slutna värld, framför allt enkelheten och tillförligheten.

jyrki

Toppen