• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Sitthöjd i Fiat-04

• Startad av Startad av F.d. 7823
  • Startdatum Startdatum
F

F.d. 7823

Guest
Hej.
Hur sänka stolarna i en RollerTeam2 (Fiat-04)? Stolarna är inte snurrbara i denna och jag har för mig att det skall finnas lägre varianter av den bockade plåt som sitter mellan skjutmekanismen och själva stolen. Någon som vet ??
:confused:

Sv: Sitthöjd i Fiat-04

Till högerstolen finns två vinklade plåtar att köpa på denna firma Husvagnsprylar | Husvagnstillbehör, husbilstillbehör, båttillbehör, tillbehör husvagn, husbil & båt

Sök reda på "sänkningssats högerstol" best nr HPT03-78 a 539:- , under "husbil", varför inte denna sats passar till förarstolen vet jag ej !"
Det går även att mäta och bocka själv om man har tillgång till bockmaskin ! Mäter man noggrannt behöver man inte borra ovala hål !!!

// Göte J

Man blir imponerad av denna kunskapsbank som finns hos vissa medlemmar, detta var just ett sådant exempel där man behöver specifik hjälp. Frågan varför medlem i husbilsklubben känns genast ganska självklar.

2 frågor!

1) Varför inte lägga in ett extragolv med förvaringsutrymme för elsladdar, stödbensverktyg, fälgnyckel o.d.?

2) Göte, hur borrar du "ovala hål"? Själv måste jag fila dom ovala. ;-)

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Toppen