• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Sitter i Tyskland och är sur på AldiTalk!

F

F.d. 4220

Guest
Jag tänkte varna för Aldis internetpaket. Det kanske funkar om man registrerar och beställer flatrate från en vanlig wifi. Men om man försöker att göra det från det aktuella numret, kan man känna sig blåst:

Inför Tysklandsresan så kom jag fram till att AldiTalk, från Aldi var ett bra alternativ. För med dem så kunde jag få "internet flatrate Large" för 10 Euro. Så jag knallade in på första Aldi vi hittade och köpte ett startpaket för 12,90€.
Jag kan inte mycket tyska, men klurade ut hur jag skulle registrera mig. Sen började problemen, innan jag fått klart för mig hur jag skulle boka flatrate, så var de ingående 10€ slut!
Men nu visste jag hur det gick till, så jag köpte 2x€5 "guthabenbons" och laddade kortet. Nu hade jag €10 på kortet, men när jag bokade flatrate, för 9,99 så sade den att jag hade för lågt saldo. 10 minuter senare och jag är nere på noll och jag fattar inget!

Har mailat deras support, så vi får se om de har något svar innan jag åker hem (och bett dem svara via sms då jag nu sitter på roaming).

Men jag har ingen större förhoppning...

//Stefan

Gotberg

HBK Medlem
Kommun
Köping
HBK-Nr
9212
Medlemskap
2025
Sv: Sitter i Tyskland och är sur på AldiTalk!

Hej!

Tycker det är synd att "såga" Aldis surfkort då det fungerar utmärkt om man gör rätt, det är ju inte Aldi's fel att vi svenskar inte förstår det tyska språket.

Köpte Aldis simkort i sommar, (startpaket för 9,99 ) och 30 dagars flatrate surf för EUR 14,99, registrerade kortet via telefon och "knappade" in påfyllningskoden för 30 dagars Flatrate allt enligt foldern som följde med startpaketet. Sedan måste man ringa upp från simkortet och aktivera optionen flatrate därefter fungerar allt utan problem.
Om man inte förstår tyska kan det naturligtvis bli problem, då får man försöka fråga någon vänlig tysk om hjälp, finns gott om dem.

Hälsningar Gotberg

F

F.d. 4220

Guest

Ok, dyra lärpengar då med andra ord. Brukar fixa det mesta sånt själv och tycker att jag kan läsa tyska hjälpligt. talad tyska är värre, så därför ville jag inte ringa då det skulle gå lika bra via hemsidan...

För övrigt tycker jag att ett så användarovänligt system som kräver ett registreringsförfarande i fyra korrekta steg för att kunna använda det är värt all kritik. Särkilt om det snor alla pengarna om man gör fel på ett av stegen.

//Stefan

Senast redigerad av en moderator:
J

Jarn

Guest

Hej, sitter just nu också i TYskland och är tvärtom positiv till mitt Aldi kontantkort.

Har bara ett "vanligt" kontankort, men har surfat på det både på väg ner till Italien och nu på hemvägen. Kör mobilen som hotspot till datorn.
Tycker att saldot knappt minskar alls....

En annan fördel är ju att om man är nära en Mc Donalds så surfar man ju helt gratis genom pinkoden som sänds till ditt tyska nummer.

Har också ringt en hel del med det, så jag är som sagt förvånad hur länge det räcker.

Toppen