• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Sitter i Tyskland med en trasig husbil och får ej hjälp av Lf.

SiggeM

FD HBK Medlem
Inlägg
3
Kommun
Västerås
HBK-Nr
27187
Medlemskap
2023
För en vecka sedan gick växellådan på vår husbil sönder. Vi befinner oss i Trier i sydvästra Tyskland.
Vi kontaktar omgående Lf. Utlandsjouren som lovade fixa bärgare inom 90 minuter.
Det tog 6,5 timme innan den kom och bogserades den till en Fiatverkstad.
Sedan dess har vi varit i kontakt med både Lf. Bergslagen och utlandsjouren nästan dagligen.
INGENTING händer. Dom skyller på och hänvisar bara till varandra.
Lf. Har inte ens varit i kontakt med verkstaden. Vi har varit dit och pratat med verkstadschefen ett par gånger och fått en uppskattad tidsbild på reparation och pris.
Jag förväntar mig inga svar på detta inlägg det finns inte mycket att komma med. Bara en tankeställare till er alla husbilsägare med gällande Assistansförsäkringar i Lf. Kolla med Lf. hur dom agerar vid skarpt läge.
Hälsningar från Sigge och Kerstin som snart deppar ihop.
 

larsolle

HBK Medlem
Inlägg
6
Kommun
Nykvarn
HBK-Nr
17561
Medlemskap
2024
Nu såg jag att ni är Trier. Vi har Falck assistans (trots att vi har assistans försäkring i Folksam) och fick all hjälp du kan önska dig och utan själrisk. Vi var tvungna att byta växellåda och drivknut allt gjordes under 8 timmar och kostade os 6.500€. Sedan kunde vi fortsätta färden mot Spanien och en underbar värme
 
Toppen