• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

SimViking - Mobile Broadband Abroad

F

F.d. 55451

Guest
Sv: SimViking - Mobile Broadband Abroad

Prøv Google translate :D så kan man læse de nærmere detailjer.

PS - Data SIM fungerer med samme pris i alle lande, i :

Hong Kong, New Zealand, Australien,Østrig, Belgien, Bulgarien, Cypern, Kroatien, Tjekkiet, Danmark, Estland, Finland, Frankrig, Tyskland, Grækenland, Ungarn, Irland, Island, Italien, Letland, Liechtenstein, Litauen, Luxembourg, Malta, Monaco, Nederlandene, Norge, Polen , Rumænien, Portugal, San Marino, Slovakiet, Slovenien, Spanien, Sverige, Schweiz, Tyrkiet, Vatikanstaten og Storbritannien.

Senast redigerad av en moderator:

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

OK att kortet kan användas i de uppräknade länderna!
Problemet är att 1 GB inte räcker till för mer än några dagars användande i bästa fall. Minsta uppdatering så är hela volymen förbrukad!

F

F.d. 55451

Guest

Det är massa pengar för mobilt bredband.
Överens.

Insatser för att skaffa en rabatt på mer än 30% - tror jag.
Enhet och gemenskapen i NMC och HBK kan ge rabatter verkar vara möjligt - om man vill.
Jag har hört talas om 33% av detta abonnemang till stora organisationer.

titta i DACF forum MedlemsForum for Dansk AutoCamper Forening • Log ind

F

F.d. 53267

Guest

OK att kortet kan användas i de uppräknade länderna!
Problemet är att 1 GB inte räcker till för mer än några dagars användande i bästa fall. Minsta uppdatering så är hela volymen förbrukad!

Man kan väl stänga av dom flesta automatiska uppdateringarna och
köra dom när man sitter på McDonalds och fikar.
Så har jag gjort och då räcker dom 2 GB som jag har ganska länge.
Kör naturligtvis ej Video eller TV-Play.
Vad har Herr Knarrevik för Mobilt bredband i Spanien?

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Vad har Herr Knarrevik för Mobilt bredband i Spanien?

Har inte rest i Spanien ännu men hade nog föredragit WiFi som jag använt i Tyskland, Frankrike och Italien. 2 GB/månad räcker kanske för att hämta e-post och skicka meddelanden över Internet. Billigare att ringa korta samtal och skicka SMS.

F

F.d. 53267

Guest

Har inte rest i Spanien ännu men hade nog föredragit WiFi som jag använt i Tyskland, Frankrike och Italien. 2 GB/månad räcker kanske för att hämta e-post och skicka meddelanden över Internet. Billigare att ringa korta samtal och skicka SMS.

Det räcker till förvånansvärt mycket, t.ex. att läsa det mesta som skrivs
i detta utmärkta forum varje dag, kolla e-post, läsa flera dagstidningar,
chatta och även ringa några korta samtal på Skypen , kolla
vädret om man undviker animeringar, göra bankärenden och även en del
annat också.
Jag håller dock med om att det är alldeles för dyrt.
Man hoppas ju fortfarande på att Fogg får med flera länder inom en snar framtid.

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Det som bruker mest data er webTV og andre streaming saker pluss oppdateringer av programvare på PC og plater. Enkelte aktive websider som bytter ut reklamen med hele tiden er også tunge på data. Har klart meg med 1GB pr. mnd når jeg har vært meget bevisst på dette. Holder en streaming video unna så skal det mye til at en kommer mye over 1 GB/mnd.

En får litt praksis når er i et land med volumgrenser på alle typer internet, på gården har vi ADSL med 60 GB pr. mnd - for ett år siden var grensen 20 GB.
På tur et kontantkort med 15 GB som kan vare opp til ett år i en trådløs lommerouter. Som reserve har jeg et passivt abo på satellitt internet med 1 GB/mnd når det aktiveres. Vurderte sterkt å kjøpe et Plans - Home & Abroad - Globalgig - Low cost mobile broadband data in 40 countries men 5 cent pr. MB for overforbruk og bruk i enkelte andre land blir fort dyrt. Bedre med et kontantkort slik at en har kontroll.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Min förbrukning en period av september med iPad, förbrukning på Foggkorten tillkommer:

image.jpg
Klicka för större text!

Toppen