• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Signalhornet la av.

Rotax

HBK Medlem
Inlägg
202
Kommun
Luleå
HBK-Nr
976
Medlemskap
2026
Vid senaste Arjeplogsresan uppdagades det att det väldigt viktiga tutan inte fungerade, väldigt frusterande att stanna bakom renar på vägen som inte vill flytta på sig, fick veva ned rutan och skrika en jojk!
Väl hemma undersökte jag om tutan fick ström, men var sitter den? Totalt uppslukad verkade den vara. till sist fann jag den instängd bakom "kofångarenens" vänstra sida. Fick demontera luftrenarburken för att kunna stoppa ned huvudet och kika på signalhornet.
Demonterade hornet, prövade det med ett bilbatteri, dött. Köpte ett nytt, passade på och köpa ett nytt luftfilter, välbehövligt. 69:- + 280:-.
Trångt så nordens att montera, ville inte demontera plastschoken framme i bilen, fick ta ett 11-årigt barnbarn till hjälp att skruva skruven!

Fiat Ducato -99 Har gått 10 000 mil.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Signalhornet la av.

Du funderade inte på kompressorhorn?
Ibland önskar jag mig ett sådant som även kan väcka mobilpratande bilister som ligger kvar i omkörningsfilen på motorvägen.
 

Suning

HBK Medlem
Inlägg
1.343
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
7133
Medlemskap
2024
Sv: Signalhornet la av.

Ett bra sätt att få renar att gå ur vägen är att ta kameran och gå ur bilen. De brukar då snabbt ge sig av. Den här renen gick trots allt bredvid oss en bit.
Bilden tagen från förarplatsen, som synes.

Suning

Sorry, lite från ämnet, kanske.

Ren på promenad 2006 023.jpg
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Signalhornet la av.

Söder om Norrland behövs ingen tuta. Min lade av för länge sedan och inte ens Bilprovningen hade något att invända, konstigt nog!

Jappe
 
Toppen