Tommy Dynér
FD HBK Medlem
Sifo har på uppdrag från Circle K undersökt vårt förhållande till den varma korven. Över 3000 personer har djupintervjuats om deras förhållande till korven, som numera är ett vanligare inslag i sortimentet på dagens bensinmack, än den gamla hederliga motoroljan.
Här bekräftas att 35% av oss husbilsägare äter korv minst ett par dagar i veckan, vilket är klart över riksgenomsnittet som är 22%. Det är bara grupperna ”Korvälskarna” och ”raggarna” som visar på större korvaptit än oss.
Undersökningen bekräftar vidare att vi är en grupp finsmakare vad beträffar korvens kvalité, nej ”hot dogs” med låg kötthalt väljer vi bort. Vi husbilsägare (79 %) anser att hög kötthalt är den viktigaste faktorn när man väljer korv.
Källa: Pressmeddelande från Circle K
Stor korvkartläggning visar: Synthare större korvfantaster än hårdrockare – men raggarna är värst
Circle K har tidigare kartlagt svenskarnas korvvanor. Nu har man även brutit ner undersökningen i en rad olika identitetsmarkörer. Har du någonsin undrat...
Tommy
Senast ändrad: