• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Sidopositionsljus

F

F.d. 53585

Guest
Hej
Bilprovningen tyckte att mina sidopositionsljus är i blekaste laget!
De är av typen med inbyggd diod (Jokon, SMLR 2003 Led), så det går alltså inte att bara byta lampan till en gul.
De nämde att man kunde måla glasen men jag kan inte hitta någon färg som passar och frågar men på tex Biltema och Mekonomen, så har de aldrig hört talas om att man kan måla dessa glas.
Någon som har en aning om vad det är för färg och vart man i så fall kan få tag i den.
Alternativet är förstås att köpa nya lampor, men vart hittar men dem i Sverige och i så fall vad kostar de?

mvh

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025
Sv: Sidopositionsljus

Det finns annars glasfärg på Claes Ohlsson , har du bild på lampan så kanske man kan finna en annan som passar exakt i samma hål .

Senast ändrad:

Inge Johnsson

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
1412
Medlemskap
2025
Sv: Sidopositionsljus

Hej
Bilprovningen tyckte att mina sidopositionsljus är i blekaste laget!
De är av typen med inbyggd diod (Jokon, SMLR 2003 Led), så det går alltså inte att bara byta lampan till en gul.
De nämde att man kunde måla glasen men jag kan inte hitta någon färg som passar och frågar men på tex Biltema och Mekonomen, så har de aldrig hört talas om att man kan måla dessa glas.
Någon som har en aning om vad det är för färg och vart man i så fall kan få tag i den.
Alternativet är förstås att köpa nya lampor, men vart hittar men dem i Sverige och i så fall vad kostar de?

mvh

Det finns Zaponlack i olika färger, hör med din närmaste färghandlare.

Toppen