• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Sidoblinkers

Döderhultarn

HBK Medlem
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
3004
Medlemskap
2025
Vänster sidoblinker på min Knaus Sport traveller 500 model -07 har pajat. Chassi renault Master. Tydligen tillverkas inte denna blinkersmodell längre. Jag har försökt hos Renault och hos Knaus återförsäljare och fått rådet att leta på skroten och söka på hemsidor för begagnade bildelar. Har ännu inte hittat vad jag söker. Är det möjligen någon som har en liggande eller vet om någon tysk sida där man kan leta eller nåt annat sätt att få tag på delen. Har försökt limma men det höll inte. Renault har en ny modell av blinker men den är bredare och har inte samma design. Om de går att montera så kan jag ev byta på båda sidor. Ytterst tacksam för tips annars är besiktningen i fara i maj.

Bilagor

• P1140923.JPG
    P1140923.JPG
    3,9 MB · Visningar: 14
  • P1140924.JPG
    P1140924.JPG
    4,5 MB · Visningar: 8
Senast ändrad:

Mangan1

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2025
Sv: Sidoblinkers

Få människor skulle lägga märke till olika blinkers på resp. sida bil.

Är det en Renualt original blinkers, så Skall den finnas som reservdel i minst 10år...
Om inte lev. anser att ny modell är helt motsvarande föregående utgåva...

Döderhultarn

HBK Medlem
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
3004
Medlemskap
2025

Anledningen till att blinkern sticker ut 10-12 cm är ju för att matcha bredder på husbilen. Jag undrar om bilprovningen godkänner om man monterar direkt på plåten. Annars vore det ju en enkel lösning.

PeterK

HBK Medlem
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2025

Anledningen till att blinkern sticker ut 10-12 cm är ju för att matcha bredder på husbilen. Jag undrar om bilprovningen godkänner om man monterar direkt på plåten. Annars vore det ju en enkel lösning.

Får du en nitisk besiktare så kan du få anmärkning, sidoblinkers skall synas bakifrån med 5graders vinkel ut från sidan (tror jag det var)

Fick själv nedslag på en entusiastbil efter 10år, av just en nitisk person.

Men jag tror du kan skippa "förlängaren" maximal otur ifall du skulle få anmärkning.

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2025

Få människor skulle lägga märke till olika blinkers på resp. sida bil.

Är det en Renualt original blinkers, så Skall den finnas som reservdel i minst 10år...
Om inte lev. anser att ny modell är helt motsvarande föregående utgåva...

Var har du fått detta ifrån? Finns inget som reglerar det.

Snubben56

HBK Medlem
Kommun
Västervik
HBK-Nr
9210
Medlemskap
2026

Hej!
Har en Master -06 och den har aldrig haft några förlängningar till sidoblinkern.
Har också besiktat alla år utan anmärkning. :yes:

/ Thomas

Toppen