• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Shurflo Trail King7

Affezell

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2025
Det sitter en ShurfloTrailKing 7 pump i min bil.
Har köpt in en ny vattentank eftersom den gamla är sprucken. I samband med detta måste jag borra nya hål för påfyllning,luftning och uttag till pumpen. På den gamla sitter uttaget längs ner i botten på tanken men jag tänker att sätta det uttaget längst upp i tanken istället. Om det skulle bli en läcka på den anslutningen så händer ju ingenting men sitter den i botten så kommer vatten att rinna ut i bilen utan att jag vet något. Klarar den pumpen jag har att suga vattnet eller måste den matas med vatten hela tiden. Tänker också montera ett tryckkärl för att bli av med vattenstötarna.

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Shurflo Trail King7

Har du en Alde varmvattenberedare så fungerar den som tryckkärl. För att fungera så behöver man dock tömma behållaren emellanåt (ca varannan månad) så att det byggs upp en ny luftkudde i kärlet.

Toppen