• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Servicekostnad, MAN.

roker

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
25903
Medlemskap
2025
Hej . Jag har servat vår Knaus 650 4x4, MAN. 2021. en gång efter 1600 mil, nu när jag startar den i dag står det att den ska in på oljeservive plus inspektion, bilen har gått 2000 mil. Vad har ni som har MAN, eller VW Crafter fått för pris. och vad har blivit utfört på en andra service, tacksam för svar , mvh Rolf.

Tompan60

HBK Medlem
Kommun
Solna
HBK-Nr
30589
Medlemskap
2025
Hej . Jag har servat vår Knaus 650 4x4, MAN. 2021. en gång efter 1600 mil, nu när jag startar den i dag står det att den ska in på oljeservive plus inspektion, bilen har gått 2000 mil. Vad har ni som har MAN, eller VW Crafter fått för pris. och vad har blivit utfört på en andra service, tacksam för svar , mvh Rolf.
Vet inte vad det kostar men service 2 brukar vara dyr

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Hej, böt de olja också vid 1600mil, och det är dags igen efter bara 400mil ytterligare.

M.v.h. JANKRO.

Michael S

HBK Medlem
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026
I trådens länk nedan kanske det går att hitta en del svar.

roker

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
25903
Medlemskap
2025
Nu har jag fått svar, oljan ska bytas, samt bromsvätska, allt till en kostnad på 6531 kr. Jag gör det bara för att få en stämpel i serviceboken, viktigt utifall man skulle vilja sälja bilen, samma sak är det med Knaus täthetskontroll en gång om året. kallas för garanti som du får betala för i 10 år, jag kallr det för försäkring. mvh. Rolf

Toppen