• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Serviceindikator oil

Olof G

HBK Medlem
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2025
Har en Fiat-12,oilservice indikerar bara streck ingen siffra är detta normalt?
vanlig service räknar ner till 4800mil men någon tidsbegränsning verkar inte finns,någon av er som lyckats nollställa serviceindikatorn efter egen service?

F

F.d. 29603

Guest
Sv: Serviceindikator oil

När det är streck så har man överskridit intervallen. Jag tror inte att det går att nollställa själv på den årsmodellen utan man måste ha ett diagnosverktyg. Dock så försvinner varningen av sig själv efter ett tag om man inte gör nåt.

F

F.d. 29650

Guest

Jo det är normalt med streck som räknar ner
Och jag har nollat detta med launch gds som iofrs är ett proffsverktyg som jag använder i min verkstad.Men ofta går det att nolla utan verktyg, googla

PeterK

HBK Medlem
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2025

Räknar verkligen Fiat ner milen?

På senare år brukar återstående egenskaper i oljan räknas fram på körsätt, inte ovanligt att det säger till om oljebyte redan så tidigt som efter 500mil.

Linder

HBK Medlem
Kommun
Torsås
HBK-Nr
8937
Medlemskap
2025

Har en Fiat-12,oilservice indikerar bara streck ingen siffra är detta normalt?
vanlig service räknar ner till 4800mil men någon tidsbegränsning verkar inte finns,någon av er som lyckats nollställa serviceindikatorn efter egen service?

Om det är dom där 5 strecken /duttarna/ som visas i displayen när du vrider på tändningen så indikerar dom oljenivån.
Varefter oljenivån sjunker så slocknar en efter en. När dom börjar blinka är det hög tid att fylla på olja.

Olof G

HBK Medlem
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2025

Vi pratar nog inte om samma streck,utan detta är i servicemenyn som du måste leta dig fram till,jag har för mig att oilservice har visat mil tidigare, men visar nu endast streck på displayen.
När det gäller nollställning så har jag inte lyckats hitta något på nätet.

F

F.d. 29650

Guest

Testa detta
Trampa ner gas och broms slå sedan på tändning och vänta till oil change börjar att blinka i display ,vänta ett litet tag till och slå sedan av tändning.
OBS håll ner gas broms hela tiden.

Kan inte lova att det funkar på just din modell men är värt ett försök.

smålänningen

HBK Medlem
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
1442
Medlemskap
2025

Har en Fiat 2,3 150 -14. Kollade under service menyn och tror det stod 42000 km till oljeservice och 44000 km till service. Service gjordes nu i våras på auktoriserad service.

Toppen