• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Service på Ford

GertP

HBK Medlem
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
1871
Medlemskap
2025
Hej, hur gör ni med service? Jag har en Ford -06 uttagen i maj -07 som har gått 2500 mil, jag har själv bytt olja och filter på den 2 gånger. Nu funderar jag på att lämna in den på service men när dom vill ha drygt 4000:- så känns det inte så intressant. Hur gör ni? Hur ofta servar ni på verkstad? Är det någon som har tips på en bra Ford verkstad i GBG trakten.
#Gert

Inger o Tommy

HBK Medlem
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
2664
Medlemskap
2025
Sv: Service på Ford

Har du kollat med Landvetter Bilverkstad?

Kan annars rekommenderas. Vi har gjort en service på vår Fiat där men de tar även Ford. Vi tyckte priset var ok. Har dock inte detta i huvudet just nu. Det beror ju även på vad som skall göras.

Vi gör det mesta själv. Det verkar som om du kan detta också. Där finns det pengar att tjäna.

Ha det

Inger

GertP

HBK Medlem
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
1871
Medlemskap
2025

Precis, jag gör väl det mesta själv, men jag kan/vet inget om disel bilar igentligen och kanske framför allt disel filtret som kan var lite känsligt. Ska kolla med dom i Landvetter.

Senast ändrad:

C.o.L

HBK Medlem
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
912
Medlemskap
2027

Haloj.
Jag har Ford 07 som jag lämnat till Välkommen till CMS Group i hisings-backa Jag är väldigt nöjd bra bemötande och inte var det dyrt eller ca 1700 för service och samtidigt var det några recall som åtgärdades också .

Hej/Conny

F

F.d. 3067

Guest

Hej!

Jag lämnar in den till Fordverkstaden, tänker fortsätta med de så länge garantin gäller.
Gör man saker och ting själv så kanske man går miste om kanpanjer som ska göras.

Sedan så vill inte jag ta risken om de blir nått fel med att göra service själv, för då har dom något att skylla från sig ansvaret.

/Gunnar

barene

HBK Medlem
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
1805
Medlemskap
2025

Hej!
Vi tänker också lämna in våran bil i Mariestad på Ford för garantin skall gälla!
För jag tror att det är som med vanliga personbilar att garantin gäller bara om den är servad på verkstad som har behörighet!
Barene

Senast ändrad:

GertP

HBK Medlem
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
1871
Medlemskap
2025

Det där med garanti är ju en inte helt oviktig detalj som jag nog ska väga in i det här, bra tänkt.

C.o.L

HBK Medlem
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
912
Medlemskap
2027

CMS Group är en Ford verkstad så de tar även kampanjerna/recallen.
Hej/Conny

Toppen