• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Service Fiat

Pensionär

HBK Medlem
Kommun
Österåker
HBK-Nr
3142
Medlemskap
2025
Någon som förstått när Fiaten ska ha sin service, i detta fall är det en 2008, 3,0.
Om jag förstått så ska "datorn" tala om när det är dags för service och det är tydligen helt oberoende av hur långt man kört!
Jag tänker att ny olja och filter borde bytas varje år? eller? naturligtvis beroende på hur mycket man kör på ett år, men med normal körsträcka, 500-1000 mil!

F

F.d. 2577

Guest
Sv: Service Fiat

PÅ vår 2,3 JTD -08 är första service vid 4500 mil. Men jag har aldrig litat på longlife service så jag byter olja och filter varje år. Det har fallit sig så att det har blivit c:a 1000 mil mwllan bytena.
Hur det är med 3.0 vet jag inte troligen ssamma, men det borde stå i handboken tycker jag.
Leffe

F

F.d. 58601

Guest
Sv: Service Fiat

Service har jag haft vid 45000 km o byter olja o filtter även friskluft ibland var 15oo0 km eller varje år bilens dator meddelar för service. vår bil meddelar enligt km. inte mil.

Toppen