• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Semesterresa till Helsingfors

F

F.d. 29969

Guest
Måndagen 11/6 åkte vi med vår Travelmaster mot Kapellskär för att åka med Finnlines färja över till Nådendal. På E18 ca 3 km från färjeläget och med 45 minuter till avgång så small det till och jag kunde konstatera att vi fått punktering på vänster bakhjul.
Panik naturligtvis, eftersom vi skulle med färjan och jag kunde snart konstatera att den domkraft som levereras med bilen inte skulle hjälpa. Jag ringde till Falck som var där efter 10 minuter men det tog tid för dom också och dom behövde två domkrafter men dom fixade jobbet ! En eloge till Falck i Norrtälje ! Under tiden ringde jag till Finnlines och förklarade vårt problem och dom höll kvar båten 10 minuter och så fort vi kommit ombord avgick den. En eloge även till Finnlines !
:)

Därefter hade vi en fin vecka i Helsingfors på Rastila Camping som vi kan rekommendera, rent och fint och bra Metroförbindelse till centrum.

På hemvägen stannade vi i Gävle vid dom två ställplatser som finns vid Södra Skeppsbron. Kl. 04.05 natten mot tisdag 19/6 vaknade vi av ljud och skakningar i bilen. Jag rusade ut och kunde konstatera att någon lyft av en av våra två sportcyklar från ställningen bak på husbilen och stulit den. Ringde polisen direkt som sände ut larm men naturligtvis inget resultat. Ärendet är väl förmodligen redan avskrivet och anses väl uppklarat med polisens logik.
Försäkringsbolaget agerade snabbt och löste det samma dag men det kostar oss ändå några tusen för att få en likadan cykel igen.
Så en tråkig början och tråkigt slut men ett fantastiskt fint Helsingfors, kan rekommenderas !
 
F

F.d. 55818

Guest
Sv: Semesterresa till Helsingfors

Tack KabeJanne för tipset om Rastila Camping! Vi har precis gjort vår livs första campintripp med husbilen. Målet var sedan tidigare att åka till Helsingfors eftersom min man ville besöka konstutställningen med Helene Scherfbjeck som visas där i sommar. Vi sökte här på forumet och såg som sagt erat inlägg om Rastila Camping. Vi kan bara hålla med er. Det var en jättetrevlig camping och så suveränt när man bara kunde ta tunnelbanan in till centrum. Vi rekommenderar den också!:msn_laugh:
Lite lärdomar har vi också med oss efter, som sagt, vår första husbilscamping, tex den här: - kolla noga så att det är din husbil du försöker ta dig in i :oops:
 
F

F.d. 29969

Guest
Sv: Semesterresa till Helsingfors

Bra att även ni blev nöjda med besöket på Rastila ! Vi var också och besökte konstutställningen med Helene Schjerfbeck och den var verkligen sevärd. Kan rekommenderas till alla.
Nu har ni säkert lärt er att känna igen husbilen, man sig nog bäst av sina misstag ! :)
 
Toppen