• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Security bar är den något att ha

F

F.d. 53394

Guest
Hej
Jag har just köpt en husbil. Burstner A630 (Ford Transit) 2008.
Håller nu på att titta på vad jag bör åtgärda innan första Europaresan.
Läser en hel del om inbrott. Någon som har testat denna? Eller är den lätt att ta bort om de får loss rutan? Ser ut att vara ett ganska billigt sätt att hålla ihop dörrarna utan att skruva i bilen. Den blir väven synlig utifrån. Tänkte dra en plastad vajer mellan dörrarna men har inget "hål" att dra vajern igenom på dörrsidorna.

Fiamma Duo Safe Pro Security Bar

Till bodelsdörre tänkte jag mig en aluminium stång genom dörrhantaget
Har inte råd med larma nu efter köpet
:confused:
MVH
Dunet
 

Lenima

HBK Medlem (P)
Inlägg
259
Kommun
Gnesta
HBK-Nr
14541
Medlemskap
2024
Sv: Security bar är den något att ha

Bra fråga för mig också. Efter att ha följt trådarna här om rån och inbrott så inser jag att det är dags för mig också att se över säkerheten. Så därför väntar jag med spänning på dom svar som kommer.
 
F

F.d. 53394

Guest
Sv: Security bar är den något att ha

Alternativet är att borra i dörrarna och sätta in tex ögglor så man kan montera en vajer. Men jag vill inte gärna borra hål och sedan gissar jag att man bör ha brickor bakom ögglorna vilket gör att man måste ta bort dörrsidorna för att kunna komma åt.

Denna "Bar" ser enkel ut och borde vara avskräckande. Men är det skräp?
MVH
Dunet
 

Majzzan

HBK Medlem
Inlägg
1.138
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
6691
Medlemskap
2025
Sv: Security bar är den något att ha

Jag trär vajern runt "armstöden/handtagen" på hyttdörrarna och kopplar ihop dem med en båtschackel i mitten på hytten dit inga långa armar når om de trots larm på fönstret krossar rutan. Enkelt f mig rycka ur sprinten om något skulle hända o man snabbt behöver köra iväg el komma ut vid ev.brand.

Läs mitt inlägg (nr 95) HÄR hur jag med enkla medel säkrat o larmat m lösa batt.drivna smålarm. Kan va nått för dig om du inte har ett monterat billarm.
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Security bar är den något att ha

Denna "Bar" ser enkel ut och borde vara avskräckande. Men är det skräp?
MVH
Dunet

Hej, jag vet inte om det är skräp eller inte, men det är i alla fall ett moment till för tjuven och det kanske kan räcka för att de ska tappa intresset för din bil och väljer en annan. Skulle tjuven krossa rutan så tror jag han får ganska enkelt att ta bort staget och i det fallet är nog en vajer med låsningen i mitten av bilen ett snäpp bättre. Men om tjuven tänkte forcera dörrlåset så borde staget fungera.

mvh jocke
 
F

F.d. 50421

Guest
Sv: Security bar är den något att ha

Hejsan,

Vi funderar på att köpa Fiamma Duo-Safe Door bar, men är det någon som vet om man kan använda den när man har REMIS mörkläggningssystem monterat ??

Tacksam för svar om nån vet :)

Hälsningar

Winstar
 
Toppen